در لایحه‌ای که به این منظور آماده شده چین، ایران، کره شمالی و روسیه چهار کشوری توصیف شده اند که پنتاگون باید برای مقابله سایبری با آنها در بهترین حد آمادگی باشد.

تمهیدات پنتاگون برای جنگ سایبری با چین، ایران، کره شمالی و روسیهبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، لایحه اصلاح شده مخارج نظامی وزارت دفاع آمریکا که مورد تایید کنگره قرار گرفته نشان می‌دهد که فرماندهی سایبری ایالات متحده خود را برای نبرد دیجیتال با چهار کشور از جمله ایران آماده می‌کند.

با تداوم حملات سایبری به شبکه‌های رایانه های آمریکا، کاخ سفید چهار کشور چین، روسیه، ایران و کره شمالی را عامل اصلی این حملات می‌داند. نمایندگان کنگره آمریکا از پنتاگون خواسته‌اند تا تضمین کند ایالات متحده آماده مقابله با حملات سایبری هر یک از کشورهای متخاصم است.

در لایحه‌ای که به این منظور آماده شده چین، ایران، کره شمالی و روسیه چهار کشوری توصیف شده اند که پنتاگون باید برای مقابله سایبری با آنها در بهترین حد آمادگی باشد.

در همین راستا مقامات نظامی آمریکا چند نبرد سایبری شبیه سازی شده را برای تحلیل ساختار و قدرت نیروهای خود و ارزیابی استراتژی های احتمالی در دستور کار قرار داده اند. انها قصد دارند با بررسی توانمندی های سایبری چهار کشور مورد نظر خود بتوانند این توانمندی ها را برای سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۵ پیش بینی کنند و بر همین اساس برنامه ریزی کنند.

فارس به نقل از واشنگتن پست،کارشناسان معتقدند نبردهای سایبری در صورت وقوع از سرقت اطلاعات خصوصی کارکنان نهادهای دولتی فراتر خواهد رفت و منجر به قطع شبکه عصبی مدرن نظامی آمریکا و به کارگیری سلاح های مرگباری همچون کرم استاکس نت می شود. نگرانی فعلی امریکا آسیب پذیری برنامه های تسلیحاتی سایبری این کشور در صورت وقوع حملات احتمالی است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.