گوگل مایل است که کاربران جیمیل خود را در امنیت کامل بدانند و به همین دلیل بزودی انان را از اینکه ایمیلی از یک پلاتفرم غیر ایمن برای انان ارسال شده مطلع خواهد کرد.

گوگل ایمیل‌های ارسالی از پلاتفرم غیر ایمن را اطلاع می دهدبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقی که توسط گوگل و دانشگاه های میشیگان و ایلینوی انجام شده نشان میدهد که امروزه ایمیل از دو سال پیش ایمن تر است که این به دلیل افزایش سرویسهای ایمیل رمزنگاری شده میباشد. از دسامبر ۲۰۱۳ تا اکتبر ۲۰۱۵ تعداد پیامهای رمزنگاری شده دریافتی توسط جیمیل که از سرویسهائی دیگر ارسال شده اند از ۳۳ درصد به ۶۶ در صد افزایش یافته اند.

اما هنوز افراد بسیاری از کانکشنهای ایمن استفاده نمیکنند و به همین دلیل گوگل اعلام کرده که در ماه های اینده کاربران جیمیل زمانیکه ایمیلی از یک کانکشن رمزنگاری نشده و یا غیر ایمن دریافت میکنند, هشداری را مشاهده خواهند کرد.

تعداد این ایمیل های غیر ایمن که جیمیل دریافت میکند کم هستند و بر اساس امار گوگل, ۹۴ درصد پیامهای دریافتی اکنون میتوانند تائید گردند و این کارمبارزه با فیشینگ را کاهش میدهد.



همچنین محققین کشف کرده اند که "در بعضی مناطق روی اینترنت, فعالانه با جعل درخواستهای کانکشن اس اس ال, مانع رمزنگاری پیامها میشوند”. همچنین اکیپ گوگل فاش کرده اند که سرورهای دی ان اس مخرب گاهی در این میان برای اینترسپت ترافیک تلاش میکنند. مهندسین گوگل میگویند : "هر چند اینگونه حملات نادرند اما نگران کننده هستند چون به حمله کنندگان امکان سانسور و یا تغییر پیامی را قبل از اینکه به گیرنده ایمیل برسد را میدهند.”

به گزارش ترفندستان , این خطر شامل ارتباطات بین اکانتهای جیمیل نمیشود چون انها از ابتدای ارسال تا انتها یا دریافت ان رمزنگاری میشوند. اما چون تمام سرویسهای ایمیل رمزنگاری شده نیستند, بزودی کاربران جیمیل اینگونه هشداری در اینباکس خود مشاهده خواهند کرد تا انها را از خطرات احتمالی مطلع سازد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.