تروریست‌های داعش برای برنامه‌ریزی حملات پاریس از کنسول پلی‌استیشن4 کمک گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فوربز؛ شش حمله تروریستی داعش به پاریس در نوع خود بی‌سابقه بود و استراتژی عجیب آن نیروهای امنیتی را شگفت‌زده کرد. با دخالت پلیس فرانسه، 8 تروریست کشته شدند؛ اما هنوز تعدادی از عوامل این حملات شناسایی نشده‌اند. 

نیروهای امنیتی بلژیک موفق به شناسایی و بازداشت چند نفر در ارتباط با حملات تروریستی جمعه شب پاریس شدند که در کمال تعجب یک دستگاه کنسول بازی پلی استیشن4 از آنها ضبط شد. ظاهرا تروریست‌ها با استفاده از کنسول بازی سونی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند، شیوه‌ای هوشمندانه که ردیابی آنها را تقریبا غیرممکن می‌کرد. تروریست‌های داعش به خوبی دریافته‌اند وسایل ارتباط جمعی و انواع شبکه‌های اجتماعی تحت نظارت و جاسوسی دقیق آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی قرار دارد به همین دلیل از مطمئن‌ترین ابزار برای برقراری ارتباط میان خود استفاده می‌کنند. شواهد نشان می‌دهد امنیت استفاده از کنسول بازی پلی‌استیشن4 برای برقراری ارتباط حتی از محیط بسته و ایمن شبکه اجتماعی "واتس اپ" هم بیشتر است. بعید به نظر می‌رسد طراحان نسل جدید کنسول‌های هوشمند پلی‌استیشن حتی به ذهنشان هم می‌رسید که در حال ساخت برترین ابزار ارتباطی برای تروریست‌ها هستند. استفاده از این شیوه ایمن‌تر از مکالمات تلفنی، ارسال متن و یا ایمیل است.

مقامات امنیتی نگران هستند راه‌های ارتباطی دیگری نیز وجود داشته باشد که تروریست‌ها بتوانند با استفاده از آن بدون ادای حتی یک کلمه، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. بازرسان پلیس فدرال آمریکا - اف بی آی – و آژانس امنیت ملی آمریکا – ان اس ای – تصمیم دارند بر روی تمام اعمال انجام شده بر روی کنسول‌های بازی حتی آن دسته از اعمالی که در آن صدا و یا متن هم جا‌به‌جا نمی‌شود، نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۴
این عکسی که گزاشتید مال بازی World Of Warcraft هست، که مربوط به کامپیوتر هست.
آخرین اخبار