کرمانشاه؛

مطالعه نقش مهمی در توسعه دارد

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به سرانه پایین مطالعه در کشور، بر لزوم برنامه ریزی برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سلیمان محبی در حاشیه مراسم نمادین هفته کتاب کتابخوانی امروز "24 آبان " در کرمانشاه برگزار شدگفت: کتاب و کتابخوانی یکی از بهترین فعالیت های افراد در سنین جوانی است که با آن می توانند آگاهیخود را بالا ببرند.

وی افزود: مطالعه می تواند جامعه را به سوی پیشرفت و تعالی برده و نقش مهمی در توسعه آن داشته باشد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با اشاره به سرانه پایین مطالعه در کشور، بر لزوم برنامه ریزی برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تاکید کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در افراد باید از کودکی آغاز شود.

محبی نقش خانواده ها را در کتاب خوان بار آوردن فرزندانشان مهم دانست و گفت: اگر خانواده ها تلاش برای کتابخوان کردن فرزندان خود را از کودکی آغاز کنند، بهترین گام را برای اهل کتاب کردن فرزندانشان برداشته اند.

وی سپس برنامه ریزی برای کتابخوان بار آوردن دانش آموزان را حائز اهمیت دانست و گفت: دانش آموزان امروز آینده سازان فردای کشور هستند که برنامه ریزی برای کتابخوان کردن آنها می تواند در داشتن جامعه ای کتابخوان در آینده حائز اهمیت باشد.

محبی با بیان اینکه اکثر مدارس استان کتابخانه دارند، وجود کتابخانه را از ضروریات یک مدرسه برشمرد و گفت: امانت گرفتن کتاب توسط دانش آموزان می تواند در کتابخوان کردن آنها نقش داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه 200 مؤلف فرهنگی در آموزش و پرورش استان کرمانشاه فعالیت دارند، گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب را فرصت مناسبی برای معرفی آثار این مولفان برشمرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

برچسب ها: کرمانشاه ، مطالعه ، توسعه ، مهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.