12 درصد از محصولات کشور دارای نشانگرهای تغذیه‌ای هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر کل نظارت و ارزیای مواد غذایی سازمان غذا و دارو در همایش کشوری برچسب گذاری و نشانگر های رنگی تغذیه ای با اشاره به اینکه امروزه بخش عمده ای از بیماری ها را بیماری های غیر واگیر تشکیل میدهد افزود: برچسب گذاری بر روی محصولات غذایی می تواند در کاهش این بیماری ها موثر باشد.

هدایت حسینی با اشاره به اینکه منشا بسیاری از بیماری ها میتواند مواد غذایی باشد  ادامه داد : رژیم مطلوب میتواند از بسیاری از بیماری ها ی قلبی و عروقی، دیابت، و بیماری های مزمن که امروز جامعه با آن روبه رو است جلوگیری کند.

وی گفت: طبق آمار به دست آمده بسیای از فاکتورهایی که در ابتلا  به بیماری های غیر واگیر تاثیر گذار هستند در کشور ما بیش از حد مصرف می‌شوند.

مدیر کل نظارت و ارزیای مواد غذایی سازمان غذا و دارو ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت میزان مجاز مصرف نمک را 5 گرم در روز در نظر میگیرد در حالی که میزان متوسط نمک در ایران 12 گرم بوده که دو برابر حد مجاز است.


حسینی به افزایش مصرف چربی در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: هر ایرانی در روز 50 گرم چربی مصرف می کند در حالی که مصرف 35 گرم چربی برای هر نفر کافی است.


وی گفت: هر ایرانی 20 درصد بیشتر از آنچه برایشان مطلوب است انرژی استفاده میکنند، که در صورت کنترل نشدن به بسیاری از بیماری ها مبتلا خواهد شد.


مدیر کل نظارت و ارزیای مواد غذایی سازمان غذا و دارو ادامه داد:  سازمان غذا و دارو در نظر دارد سه فاکتور نمک، چربی و شکر را مورد بررسی قرار داده  و در این زمینه به کاهش بیماری های مرتبط با این مواد خوراکی راه حلی پیدا کنند.


گفتنی است؛ همایش کشوری برچسب گذاری و نشانگر های رنگی تغذیه ای فردا به کار خود پایان میدهد.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.