وزیر راه و شهرسازی گفت: تصادفات جاده‌ای موضوعی است که کل جامعه با آن درگیر می‌باشد و تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی این است، که تمام دست اندرکاران نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی این وزارتخانه برای کاهش آمار تصادفات گفت: در طول 30 سال گذشته جمعیت کشور سه برابر و تعداد خودروها 12 برابر شده است، که این موضوع، نیاز به برنامه‌ ریزی و هدف‌گذاری‌های دقیق دارد.

آخوندی ادامه افزود: در این راستا وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها را به شکل مداوم و دائمی برگزار کند، تا در این راستا دستورالعمل‌های دقیق به بخش‌های مختلف ایمنی راه‌ها، خودرو سازها و دیگر حوزه‌ها منتقل شود.

وی با بیان این که بالا بردن میزان نظارت برجاده‌ها نقشی مهم در ایمنی راه‌ها ایفا خواهند کرد، تصریح کرد: همان طور که بارها در آمارها به آن اشاره شده، نقش عامل انسانی در تصادفات جاده‌ای بسیار مهم و حیاتی است. از این‌رو ما تلاش کرده‌ایم در کنار ارتقاء سطح فرهنگی رانندگی در کشور شرایطی را برای افزایش نظارت‌ها نیز به وجود بیاوریم.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در این راستا قرار‌داد نصب بیش از 1800 دوربین نظارتی جدید در جاده‌های کشور بسته شده که امیدواریم تا پایان سال حداقل 600 عدد آن نصب شود. با این قرار‌داد تعداد دوربین‌های وزارتی به حدود 2400 دوربین می‌رسد، که این موضوع می‌تواند در افزایش اهرم‌های نظارتی در جاده‌ها بسیار موثر باشد. در حال حاضر ما آمار تلفات جاده‌ای را 10 هزار نفر کاهش داده‌ایم، اما هنوز حدود 16 هزار تلفات داریم. این در شرایطی است که به اعتقاد ما حتی یک تلفات نیز برای جاده‌ها زیاد است.

منبع: شبکه خبر

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.