مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از فعالیت 4 هزار و 600 انجمن اولیا و مربیان در مدارس این استان خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد محسن بیگی در دیدار مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با وی، از آموزش و پرورش به عنوان زیر ساخت اصلی توسعه در دنیا نام برد و گفت: طبق بررسی های صورت گرفته در کشور های پیشرفته، این کشورها به آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته و تلاش در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت دراین کشورها در اولویت است.

وی با مهم خواندن نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور از مسئولان کشور و استان خواست توجه به آموزش و پرورش و نگاه به این دستگاه زیر ساختی و مادر، در اولویت نخست فعالیت های آنها باشد و باید در این بخش مهم سرمایه گذاری عمیق و عملیاتی صورت گیرد.

محسن بیگی با بیان اینکه کار تعلیم تربیت فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست، افزود: مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی در امر تعلیم و تربیت ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی به سهم 8 درصدی آموزش و پرورش از عمر یک ساله تحصیلی دانش آموزان اشاره و خاطر نشان کرد: اگر همه دستگاه های اجرایی به اندازه آموزش و پرورش و هماهنگ با آن دلسوزانه نقش خود را ایفا کنند بسیاری از مشکلات تربیتی دانش آموزان و اجتماع به حداقل می رسد.

محسن بیگی با اشاره به فعالیت 11 مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده در استان از برگزاری 6 جلسه آموزش خانواده ویژه والدین دانش آموزان توسط 300 مدرس آموزش خانواده در طول سال تحصیلی خبر داد.

وی تصریح کرد: آموزش های پیش از ازدواج ویژه بیش از 5 هزار دانش آموز دختر متوسطه دوره دوم در مدارس شهر کرمان در حال برگزاری است.

محسن بیگی از راه اندازی سایت جامع آموزش خانواده ویژه والدین دانش آموزان کرمانی نیز خبر داد.

محمد محسن بیگی با اشاره به فعالیت بیش از 26 همکار فرهنگی خانم در آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش و مدارس بهترین بستر و ظرفیت برای فرهنگ سازی یک خانواده موفق ایرانی به سبک زندگی اسلامی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب


برچسب ها: فعالیت ، انجمن ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.