آیین معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان با حضور تقی کهوریان معاون برنامه ریزی استاندار، دکتر دبیری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولین استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل سالن اجتماعات موزه تاریخ طبیعی ارومیه برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اینکه حفاظت از عرصه های زیست محیطی وظیفه همگانی است گفت: با افزایش آگاهی و دانش عمومی مردم دراین خصوص می توان شاهد افزایش همکاری و همیاری مردم در نگهداری مطلوب و توسعه پایدارعرصه های محیط زیست باشیم.

وی به تدوین برنامه آمایش سرزمین در استان نیز اشاره کرد و افزود: این برنامه در مراحل بررسی نهایی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی است و به عنوان یک سند بالادستی نسبت به حوضه های اقتصادی و توسعه ای استان ضمن رعایت الزامات زیست محیطی فضای بسیار سازنده ای را در خصوص توسعه پایدار استان فراهم خواهد ساخت.

معاون برنامه ریزی استاندار در ادامه موضوع خشکی دریاچه ارومیه را مهمترین معضل زیست محیطی در منطقه شمالغرب کشور برشمرد و اظهار داشت: دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین تالاب بین المللی کشور نقش بسیار کلیدی در وضعیت پایداری محیط زیست این منطقه دارد و ریاست محترم جمهوری و دولت تدبیر و امید برنامه جامعی را برای احیای آن آغاز کرده است.

کهوریان خاطرنشان کرد: با تدابیر مدیریت ارشد استان و به منظور بهره برداری اقتصادی از املاح دریاچه منطقه ویژه اقتصادی تصویب شده است که با استقرار صنایع کوچک و بزرگ و با استحصلال از املاح باارزش دریاچه ضمن جایگزینی فعالیت های کشاورزی کم بازده و بهبود معیشت مردم استان، روند شکوفایی اقتصادی استان نیز سرعت خواهد گرفت.

در پایان این مراسم، "پرویز آراسته" بعنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست اذربایجان غربی معارفه شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.