مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ضعف اطلاع رسانی به عنوان حلقه گمشده صنعت گردشگری نام برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرزین حق پرست گفت: گردشگری در دنیا صنعتی خصوصی است و دولت تنها نقش متولی را برای آماده سازی بسترها به عهده دارد ونگاه اقتصادی به گردشگری، مقوله ای جدید و رو به رشد است که توجه و توسعه آن تاثیر چشمگیری در اقتصاد کلان و اشتغال کشور بدنبال خواهد داشت.

وی گردشگری را صنعتی دوستدار محیط زیست، پایدار و کارآفرین با بازدهی بالا بیان کرد و افزود: تبلیغات در حوزه طبیعت گردی و بوم گردی، بر افزایش معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری و نیز آگاهی و رفاه مردم محلی و روستاهای هدف می تواند در ضعف صنعت گردشگری را پوشش دهد و بازاریابی و تبلیغات، اصل فراموش شده صنعت گردشگری استان و حتی کشور است و تاکنون استان آذربایجانشرقی عملکرد موفق و قابل قبولی در بخش معرفی و تبلیغات ظرفیت های خود نداشته است و در نتیجه ظرفیت های موجود بالفعل نشده وسهم اندکی از این بازار را در اختیار دارد.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با تشریح حمایت دولت از طرح های مشارکتی بخش خصوصی در حوزه گردشگری گفت: طرح هایی که توجیه اقتصادی دارند بعد از پیشرفت قابل قبول فیزیکی به سازمان مرکزی و در نهایت به بانک ها معرفی می شوند و از تسهیلات 16 درصدی بانکی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به هدف گذاری 52 روستا در آذربایجان شرقی با هدف توسعه بوم گردی و روستا گردی تاکید کرد :ارتقای رفاه روستاییان علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات گردشگری، افزایش آمار گردشگران و رونق اقتصادی روستاهای هدف را در پی خواهد داشت.

آذربایجان شرقی از جمله مناطق مهم کشورمان در حوزه گردشگری طبیعت و تاریخی است و بنا بر آمار منتشر شده، یک هزار و 156 اثر استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.