نمایندگان در جلسه علنی امروز معادل بیمه‌ای خسارت زیان‌دیدگان در حوادث رانندگی را مشخص کردند.

 میزان خسارت‌‌های بدنی و مالی در تخلفات رانندگی حادثه‌ساز مشخص شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان نمایندگان در جلسه علنی امروز سه شنبه 26 آبان‌ماه در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، ماد 15 این لایحه را به تصویب رساندند.

براین اساس ماده 15 این لایحه تصریح می‌کند:

ماده 15_ در حوادث رانندگی منجر به جرح یا فوت که به استناد گزارش کارشناس تصادفات راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه، علت اصلی وقوع تصادف یکی از تخلفات رانندگی حادثه ساز باشد، بیمه‌گر مکلف است خسارت زیان دیده را بدون هیچ شرط و اخذ تضمین پرداخت کند و پس از آن می‌تواند به شرح زیر برای بازیافت به مسبب حادثه مراجعه نماید.

الف_ در اولین حادثه ناشی از تخلف حادثه‌ساز راننده مسبب در طول مدت بیمه‌نامه: معادل 2.5 درصد از خسارت‌های بدنی و مالی پرداخت شده.

ب_ در دومین حادثه ناشی از تخلف حادثه‌ساز راننده مسبب در طول مدت بیمه‌نامه: معادل 5 درصد از خسارت‌های بدنی و مالی پرداخت شده

پ_ در سومین حادثه ناشی از تخلف حادثه‌ساز و حوادث بعد از آن در طول مدت بیمه‌نامه: معادل 10 درصد از خسارت‌های بدنی مالی پرداخت شده

تبصره_ مصادیق و عناوین تخلفات رانندگی حادثه‌ساز به موجب ماده 7 قانون رسدیگی به تخلفات رانندگی مصوب 8 اسفند 1389 تائید می‌شود.

همچنین نمایندگان با 158 رای موافق، 2 رای مخالف و 9 رای ممتنع با این ماده واحده موافقت کردند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

برچسب ها: جلسه ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار