مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی بر لزوم ارائه آموزش های لازم از سنین پایین در مدارس در زمینه قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ عبدالحسین علی اکبری در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: سالانه 18 هزار نفر در جاده های کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند و با توجه به آمار مراجع قانونی 10 برابر تعداد فوت شدگان را نیز مصدومین این حوادث ناگوار هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی ادامه داد: خساراتی که از بر اثر فوت یکی از هموطنان در سوانح رانندگی بر جامعه تحمیل می شود برابر با یک میلیارد تومان است که با در نظر گرفتن تعداد فوت شدگان سالیانه این رقم معادل 18 هزار میلیارد تومان می شود.

وی اظهار کرد: پول هایی که باید برای عمران و آبادانی کشور مورد مصرف قرار گیرد باید برای جبران خسارات ناشی از تصادفات هزینه شود و این درحالیست که ارقام ذکر شده جوابگوی تبعات منفی اجتماعی تلفات و خسارات ناشی از این سوانح نیست.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی با اشاره به تلفات سال گذشته آذربایجان غربی در تصادفات جاده ای عنوان کرد: در این مدت 482 نفر در محورهای برون شهری استان فوت شدند که خسارات تحمیلی این تعداد فوت شده به جامعه برابر با 418 میلیارد تومان است.

وی عامل انسانی را مهمترین دلیل بروز سوانح رانندگی دانست و گفت: در این ارتباط باید آموزش های لازم از سنین پایین و در مدارس ارائه شود تا آینده سازان کشور با علم به قوانین راهنمایی و رانندگی آینده خود را بر اثر ناآگاهی و بی احتیاطی نابود نکنند.

علی اکبری با تشریح برنامه های هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی در آذربایجان غربی افزود: نخستین روز از این هفته با عنوان عابران پیاده نسبت به برگزاری مانور ایمنی عابران پیاده در پرترددترین تقاطع های سطح شهر اقدام شد، در روز دومین این هفته با نام قربانیان سوانح رانندگی با سانحه دیدگان تصادفات رانندگی در بیمارستان های استان ملاقات و عوامل بروز سوانح برای برنامه ریزی های آتی بررسی شد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی یادآور شد: سومین روز از این هفته با نام کودکان و دانش آموزان از طریق اجرای زنگ ایمنی در مدارس و مراسم ویژه این روز، اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها، سرویس مدارس و ایمن سازی آن ها، توزیع بروشورهای ایمنی در بین دانش آموزان، همایش ویژه بانوان برای آموزش موارد ایمنی و ترویج فرهنگ استفاده از صندلی کودک برگزار خواهد شد.

علی اکبری با اشاره به نامگذاری چهارمین روز هفته قربانیان سوانح رانندگی با عنوان سالمندان و افراد کم توان گفت: در این روز نیز با برگزاری جلسه با متولیان ایمنی و ترافیکی درون شهری مشکلات تردد این افراد از معابر تشریح و با حضور اعضای کمیسیون ایمنی راههای استان در خانه سالمندان سعی در انجام اقدامات سازنده و تاثیرگذار برای افزایش ایمنی این قشر از جامعه می شود.

وی برگزاری مانور ایمنی موتورسیکلت سواران و اعطای کلاه ایمنی را از جمله برنامه های روز پنجم این هفته با عنوان موتورسیکلت سواران عنوان کرد و افزود: در روز ششم با عنوان روز رانندگان نیز همایشی با حضور رانندگان بخش باری و مسافری برگزار و تلاش می شود گلریزانی برای رانندگانی که قادر به پرداخت دیه نیستند، برگزار شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی با بیان اینکه آخرین روز هفته به نام خانواده نامگذاری شده است، اظهار کرد: در این روز برگزاری همایش خودرویی با حضور خانواده ها جهت ارائه آموزش های ایمنی و تردد امن در معابر و جاده ها در دستور کار قرار دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.