رئیس شورای عالی استان‌ ها از عضویت 117 هزار نفر در شوراهای شهر و روستاهای کشورخبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛بصیری پور  در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین گفت:از این تعداد 3 هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند.

وی افزود:38 هزار واحد شورایی در کشور وجود دارد که از این تعداد 35 هزار واحد در روستا ها فعالیت می کنند.

بصیری پور با اشاره به فعالیت های شورای عالی استانها اضافه کرد :  این شورا با 75 عضو  تنها مرجعی است که می‌ تواند  مستقیم به مجلس طرح و لایحه  ارائه دهد.

بصیری‌ پور عنوان کرد: دموکراسی واقعی در قانون اساسی ما وجود دارد چرا که یک عضو شورای روستا نیز می‌ تواند عضو شورای عالی استان‌ ها در سطح کشور باشد.

وی یادآور شد: هم اکنون دو نفر از قزوین عضو شورای عالی هستند.

رئیس شورای عالی استان‌ ها رمز موفقیت شوراها را ، شورا یاوری بیان کردو یادآور شد : لازمه شورا یاوری این است که مدیران دستگاه‌ های اجرایی و همه مردم، شوراها را باور داشته باشند.
رئیس شورای عالی استان‌ها  یادآور شد: در برخی مدیران تفکر ارتقا جایگاه شوراها وجود دارد و در صحبت‌های خود نیز به این مهم اشاره دارند ولی در عمل شاهد آن  نیستیم.

بصیری پور در ادامه فعال کردن شورای شهرستان ها ، برگزاری جشنواره شورای برتر ، پژوهش و آموزش را از برنامه های امسال شورای عالی استان دانست.

استاندار قزوین هم در این جلسه بیشترین مشکلات مردم را نحوه مدیریت مدیران عنوان کرد و گفت : مدیران حل مشکلات  مردم را به توافق هسته ای ارتباط می دهند در حالی که حل معضلات ارتباطی به این امر ندارد.

مرتضی روزبه اضافه کرد : مقایسه آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته  حوادث و سوانح رانندگی بیشترین علت مرگ و میربود اما در حال حاضر با تمهیداتی اندیشیده شده به سومین علت مرگ و میر تبدیل شده است.

روزبه گفت: اگر شعار جامعه سالم می‌دهیم باید سازوکار فراهم کردن یک جامعه سالم را نیز در کردار و عمل خود پیاده کنیم .

وی با اشاره به وضعیت شهرستان قزوین و ویژگی‌های منحصر به فرد آن نسبت به سایر شهرستان‌هااضافه کرد: بسیاری از امور مربوط به استان در شهرستان قزوین انجام می‌شود و این یک موقعیت ممتاز و فوق‌العاده برای شهرستان قزوین ایجاد می‌کند.

استاندار با اشاره به پدیده حاشیه‌نشینی در شهرستان قزوین گفت: در قزوین با پدیده حاشیه‌نشینی مدرن روبرو هستیم که باید مدیریت و پیشگیری کرد تا برای استان مسئله‌ساز نشود.

روزبه با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری گفت: کار سنگین برگزاری انتخابات به تنهایی از عهده فرمانداری قزوین برنمی‌آید بلکه تمام ادارات باید همکاری داشته باشند .

وی یادآور شد: ما مسئولان با جلب اعتماد و رضایت مردم و کاندیدا  باید نشان دهیم که حافظ و امانت دار  آراءوآنها هستیم.

فرماندار قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه  51 تعهد شغلی شهرستان قزوین اجرایی شده است گفت : از  2 هزار و 595 شغل تعهد شده ، یک هزار و 338 شغل محقق شده است.

سید علی موسوی موینی اضافه کرد : از این تعداد 725 نفر در زمینه تولید ، 618 نفر در خدمات و مابقی دربخش کشاورزی مشغول به کار شده اند.

وی  همچنین  از اختصاص 6 میلیارد ریال برای اجرایی شدن 30 طرح در زمینه مشاغل خانگی خبر داد.

به گفته موسوی 33 میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی برای اجرای 85 طرح اشتغال زایی اختصاص یافته است.

فرماندار قزوین با اشاره به نزدیک بودن اربعین حسینی گفت : با توجه به قرار گرفتن قزوین در مسیر تردد زائران اربعین و همچنین اعزام 15 هزار نفر از استان به کربلای معلی از دستگاه ها انتظار می رود تا همه امکانات را برای رفاه حال زائرین فراهم کنند.

 وی همچنین به مشکلات شهر قزوین اشاره کرد وگفت : 22 اداره داریم که دارای ادارات شهرستانی نیستند و همین امر موجب شده است که  مردم برای حل مشکلاتشان به ادارات کل مراجعه کنند.

موسوی موینی افزود : همچنین اعتبارات عادلانه  تقسیم  نمی شود به طوری که  شهرستان قزوین با دارا بودن 50 درصد از جمعیت استان ، از اعتبار کمی برخور دار است.

وی کمبود آب شرب ،افت فشار آب و نبود فرستنده های داخلی برای روستاها و همجنین نوسان شدید برق که منجر به سوختن لوازم خانگی منطقه الموت شده را از دیگر مشکلات شهرستان قزوین عنوان کرد.

فرماندار قزوین با اشاره به ساخت و ساز های غیر مجاز گفت : ما با توجه به شرایط آمادگی اجرای احکام قضایی را داریم تا از زمین خواری جلوگیری شود.

در ادامه این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یکی از دستاوردهای بزرگ کشور پس از پیروزی انقلاب را افزایش میزان امید به زندگی بیان کرد و گفت : سن امید به زندگی از 58  به 74 سال در بانوان و 72 سال درمردان رسیده است.

سعید اسکویی  اعلام کرد: ما در حوزه سلامت 3 هدف کاهش مرگ و میر افراد جامعه، کاهش ناتوانی و معلولیت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم را دنبال می کنیم.

وی یادآور شد: سال 93 در حدود  40 درصد آمار مرگ و میر در استان قزوین مربوط به بیماری های قلبی عروقی بوده و بیماری سرطان و سوانح و حوادث نیز به ترتیب دومین و سومین علت مرگ و میر در استان قزوین شناسایی شده است.


انتهای پیام/گ


برچسب ها: عضویت ، شورا ، شهر ، روستا ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.