سامسونگ ديگر تنها يک کمپاني فناوري که در توليد و عرضه اسمارت فون ها فعاليت دارد، نيست. اين کمپاني کره اي در حال ساخت بزرگترين تجهيزات شناور دنيا است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، شنيدن نام سامسونگ يادآور محصولاتي مانند اسمارت فون، تبلت و لپ تاپ هاي ساخت اين کمپاني است. اما ساخت و توليد اسمارت فون و دستگاه هاي فناورانه تنها بخشي از فعاليت هاي اين کمپاني کره اي است. در حقيقت، شرکت سامسونگ غير از فعاليت در عرصه صنايع الکترونيک Samsung Electronics در شاخه هاي ديگري نيز فعاليت دارد.

صنايع سنگين سامسونگ( Samsung Heavy Industries (SHI در بين شرکت هاي سازنده کشتي در سال ۲۰۱۴ ميلادي مقام سوم را به خود اختصاص داده است. سامسونگ در حال طراحي و ساخت بزرگترين تجهيزات شناور دنيا است.

محصولات اين شرکت بسيار غول پيکر و عظيم هستند که از ميان آنها مي توان به سکوي شناور نفتي FLNG با پايه هاي ۴۸۸ متري را اشاره کرد که به سفارش شرکت Shell و براي استخراج گاز طبيعي از سواحل استراليا ساخته شده است.

اين سکوي نفتي که Prelude ناميده شده به تنهايي قادر به حرکت نيست و نمي تواند به عنوان يک کشتي معرفي شود. سامسونگ براي ساخت اين سکوي نفتي در حدود ۱۲ ميليارد دلار هزينه برآورد کرده و پيش بيني مي شود تا سال ۲۰۱۷ ميلادي نيز ساخت آن به پايان برسد.

اما صنايع سنگين سامسونگ SHI تنها به ساخت سکوي نفتي اکتفا نکرده و به سفارش يکي از خطوط کشتي راني ژاپني مشغول ساخت بزرگترين کشتي باربري است که تا به حال روي آب هاي اقيانوس حرکت کرده است. اين کشتي با ۳۹۶ متر طول و حدود ۶۰ متر عرض از قابليت حمل ۲۰ هزار کانتينر را برخوردار خواهد بود.

سامسونگ براي ساخت سه فروند از اين کشتي ها مبلغي در حدود ۶۰۹ ميليون دلار دريافت کرده که همانند سکوي نفتي تا سال ۲۰۱۷ ميلادي آماده بهره برداري مي شود. گرچه سامسونگ وارد ساخت تجهيزات سنگين شده اما هنوز درآمدي که از اين بخش حاصل مي شود با درآمد توليد اسمارت فون ها قابل مقايسه نيست.

گزارشات منتشر شده نشان مي دهد، کشتي سازي سامسونگ در سال ۲۰۱۴ ميلادي درآمدي برابر با ۱۱.۸ ميليارد دلار را به ثبت رسانده در حالي که اين رقم و تنها از فروش اسمارت فون هاي گلکسي و تبلت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ ميلادي به ۴۴.۷ ميليارد رسيده است.


منبع:مهر
انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

برچسب ها: سامسونگ ، کشتی ، شناور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.