رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات گلستان درخصوص اينکه شهروندان در دام کلاهبرداران سايبري گرفتار نشوند، هشدارهايي داد.

کلاهبرداران سايبري در كمين كاربران فضاي مجازيبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ حبيب‌الله رجبلي اظهار داشت: فضاي اينترنت فضاي مناسبي براي جرائم کلاهبرداري است و سوء استفاده کنندگان از اين فضا تلاش مي‌کنند با دستيابي به اطلاعات شخصي ديگران از قربانيان خود اخاذي کرده و از طريق سرقت اطلاعات حساب بانکي آن‌ها اقدام به تخليه حساب آنها کنند.

وي افزود: کلاهبرداران اغلب به وسيله حملات فيشينگ در ايميل‌ها يا شبکه‌هاي اجتماعي و يا سايت‌هاي مخرب دست به اين کار مي‌زنند.

رئيس پليس فتا گلستان ادامه داد: جلوگيري از ورود کلاهبرداران به حريم‌خصوصي افراد و ثبت اطلاعات شخصي کا‌ر دشواري نيست بلکه با داشتن اطلاعات در زمينه فضاي مجازي و رعايت موارد امنيتي به ‌راحتي مي‌توان از دام کلاهبرداران در امان ماند؛ اما بايد مراقب باشيد، چون آن‌ها با ترفندهاي مختلف سعي مي‌کنند تا شما را با ارسال يک پيام جعلي وسوسه کرده و به دام اندازند.

سرهنگ رجبلي گفت: علاوه بر ايميل‌ها، امروزه با گسترش شبکه‌هاي اجتماعي در بين کاربران يکي از بهترين راه‌هاي ورود به حريم خصوصي و کلاهبرداري سايبري به دام انداختن کاربران در اين شبکه‌هاست، زيرا با دسترسي به اطلاعات حساب کاربران در شبکه‌هاي اجتماعي نه تنها مي‌توان به اطلاعات حساب آن‌ها دست پيدا کرد بلکه به‌ راحتي مي‌توان خصوصي‌ترين اطلاعات افراد را نيز در اختيار داشت.

اين مقام انتظامي خاطرنشان كرد: يکي از شايع‌ترين روش‌هاي کلاهبرداران اينترنتي ارسال پيام به ايميل و يا حساب شبکه اجتماعي با عنوان "شما برنده قرعه کشي شديد"، "درخواست کمک" و... است، بنابراين بايد کاملا مراقب ايميل‌هاي افراد ناشناس بوده و در مواجه شدن با آن‌ها هرگز بر روي لينک ارسالي آن‌ها کليک نکنيد، فايل پيوستي پيام آن‌ها را باز و يا دانلود نکنيد، هميشه آدرس پست الکترونيک شخص پيغام دهنده را چک کنيد و فقط به نام فرستنده آن بسنده نکنيد.

وي در پايان با اشاره به آدرس سايت و ايميل پليس فتا، آن را دريچه ارتباطي با شهروندان خواند و افزود: پليس فتا از هموطنان درخواست مي‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمي و يا شماره تلفن هاي 2182967 و2182943 گزارش نمايند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.