چهارمین همایش منطقه ای بهره برداری شرکت های توزیع نیروی برق شمال غرب کشور با حضور 12 استان در تالار ایرانیان هفت سنگان برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛هدف از برگزاری این همایش تبادل اطلاعات و تجارب برای استفاده ی بهتر  در زمینه ی خدمت رسانی عنوان شد .

در این همایش دو روزه ,11 پانل تخصصی برگزار می شود .

 معاون عمرانی استانداردر این همایش با ا شاره به اینکه مساحت استان قزوین 16 هزار متر مربع و جمعیت ان یک میلیون و 300 نفر می باشد گفت : 73 درصد جمعیت در شهرها و 27 درصد در روستاها ساکن هستند .

حبیبی با بیان اینکه استان قزوین در حوزه های صنعت , کشاورزی ,اموزش و گردشگری شرایط ویژه دارد گفت : با وجود اینکه قزوین استان کوچکی است ولی قابلیت و پتانسیل های زیاده دارد و میشه از ان به عنوان استان ثروتند نام برد .

وی گفت :استان قزوین 3500 واحد صنعتی دارد و 60 درصد شوینده ها و شیشه ی  کشور از استان قزوین تامین می شود .

حبیبی با بیان اینکه در حوزه ی صنعت استان قزوین جزء 4 استان برتر کشور است گفت : در تولید شیر استان قزوین دومین استان تولید کننده ی در کشور می باشد ودر حدود 7 هزار هکتار از اراضی  زیتون و 7 هزار هکتار هم تاکستان کشت شده است .

وی همچنین گفت : در تولید زیتون , فندوق و زغال اخته هم مقام های اول تا سوم را در کشور دارا هستیم .

حبیبی گفت د رحوزه ی گردشگری هم استان  قزوین 2500 اثر تاریخی دارد که150 اثر به ثبت رسیده است

وی با بیان اینکه در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله شرکت برق در بحث خدمت رسانی پیش تاز بوده گفت : خوشبختانه در زمینه ی انرژی و صرفه جویی برق فرهنگ سازی خوبی صورت گرفته و توانسته به اهداف خود برسد .

وی گفت خوشبختانه کاهش تلفات در استان پایین تر از 7 درصد است

حبیبی با بیان اینکه سیمای شهر ها باید با نشاط باشد گفت به دلیل برخی خدمات سیمای شهری به هم خورده که نیاز است با انجام کانال های زیرزمینی تیر برق ها برداشته شود .

استفاده از شیوه ای نوین و استفاده از ظرفیت انرژی ها ی نو موضوع دیگری بود که حبیبی در مورد ان صحبت کرد .

وی گفت : استان قزوین به عنوان نمونه ظرفیت خوبی در زمینه ی انرژی باد و خورشیدی دارد

به گفته ی حبیبی بیش از 4 هزار مگاوات ظرفیت بادی در استان وجود دارد که برای بیش از 800 مگاوات مجوز صادر شده و و حدود 40 مگاوات وارد مدار شده که پیش بینی شده در اینده نزدیک 100 مگاوات وارد مدار شود .

وی با بیان اینکه امروز به دنیال محیط زیست سالم هستیم گفت: محیط زیست و اب بحثی استکه باید مورد توجه قرار گیرد .

انتهای پیام/ش

برچسب ها: همایش ، برق ، شمال غرب ، کشور ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.