کارشناس فوتبال کشورمان گفت: اقدام کی روش در استفاده از جوانان با انگیزه در کنار بازیکنان با تجربه گوام را اسیر کرد.

گوام، اسیر تلفیق جوانی و تجربه ایران شدمحمد کلهر در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پیروزی تیم ملی مقابل گوام اظهار داشت: بازی بسیار خوب و روانی را از تیم ملی شاهد بودیم با توجه به مسافت طولانی تا کشور گوام کادر فنی تیم ملی با اتخاذ تدابیر ویژه توانستند امکان تمرین برای ملی پوشان را در چمن مصنوعی ورزشگاه حریف فراهم کنند این اقدام تاثیر مهمی در پیروزی پر گل امروز تیم ملی داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه برگزاری اردوهای مستمر سبب شده تا بازیکنان تیم ملی به هماهنگی هارمونی بالایی دست یابند و این موضوع در نمایش شاگردان کی روش مشخص است.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره درخشش بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی بیان کرد: انگیزه این جوانان یکی از عوامل این درخشش است. بازیکنانی چون ترابی، عزت اللهی، رضائیان، طارمی، پورغاز و سایر جوانان زیر نظر کی روش به اعتماد به نفس بالایی رسیده‌اند و ما می‌بینیم که این جوانان به جایگزین‌های مناسبی برای با تجربه‌ها تبدیل شوند.

امیدوارم در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی نیز این نمایش از سوی جوانان تیم ملی تداوم داشته باشد و ما به راحتی به جام جهانی 2018 صعود کنیم، تلفیق جوانی و تجربه تیم ایران اقدام ارزشمند کی روش است که گوام را در این بازی تا حدود زیادی اسیر کارهای ترکیبی ایران کرده بود.

کلهر ادامه داد: البته جوان گرایی تیم ملی به باشگاه‌های لیگ نیز ارتباط مستقیمی دارد، در حال حاضر مربیان ایرانی شجاعت زیادی برای استفاده از جوانان در ترکیب تیم‌های خود دارند و نفرات جوان با شکوفایی در تیم‌های باشگاهی خود به شرایط ایده آل دست می‌یابند، در واقع کی روش از حاصل دسترنج مربیان ایرانی در بازی دادن به جوان‌ها بهره می‌برد.

وی افزود: آئین نامه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیز در  این جوان گرایی تاثیر بسزایی داشته است و  اگر هوشمندی مسئولان سازمان لیگ در الزام تیم‌ها برای جوان گرایی وجود نداشت شاید این جوان گرایی در تیم ملی به وجود نمی‌آمد.

کلهردر مورد با تجربه‌های تیم ملی اظهار کرد: کی روش با تزریق تدریجی جوانان به طور کل از با تجربه‌ها صرف نظر نکرده است این اقدام بسیار قابل تامل می‌باشد، بازیکنان با تجربه تیم ملی نظیر آندو تیموریان، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد، مسعود شجاعی و سید جلال حسینی با حمایت از جوانان در پیشرفت روز افزون آنها نقش داشته‌اند.

کلهر در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم کی روش با تمرکز روی نکات مثبت و فاصله گرفتن از حواشی به آرامش تیم ملی برای صعود به جام جهانی کمک کند.

انتهای پیام/


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
برچسب ها: کلهر ، کی روش ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار