سری جدید برداشت کوتاه دو فیلم کوتاه سایه های سنگی و باد شمال را در پردیس سینمایی هویزه اکران و نقد می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سری جدید سلسله جلسات اکران و نقد فیلم کوتاه با عنوان "برداشت کوتاه" این هفته با دو فیلم کوتاه "سایه های سنگی" و "باد شمال" میزبان دوستداران سینماست.

فیلم کوتاه "سایه های سنگی" اثر راضیه سراجی فیلمساز مشهدی است که در سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در سال 91 در بخش مستند لوح سپاس و جایزه نقدی گرفت.

راضیه سراجی فعالیت هنری خود را از سال ۸۰ و با تدوین فیلم سایه ی آفتاب آغاز کرده و تدوین فیلم کوتاه "قهوه تلخ"، "پایان دایره" و تهیه کنندگی فیلم بلند "گوشواره های گلی" را که به بخش مسابقه بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان راه یافت در کارنامه هنری خود دارد.

فیلم کوتاه باد شمال نیز محصول 2006 ترکیه به نویسندگی و کارگردانی بلما باش است. داستان این فیلم کوتاه در یک خانه قدیمی در کوهستان می گذرد. این فیلم در پنجاه و نهمین جشنواره فیلم کن برای نخستین بار پس از تولید اکران شد و در چهل و سومین جشنواره فیلم پرتقال طلایی آنتالیا نیز به نمایش درآمد و جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد. این فیلم کوتاه مبنای ساخت فیلم دیگر این کارگردان با نام "زفیر" در سال 2010 قرار گرفت.

برداشت کوتاه چهارشنبه ها از ساعت 17 الی 20 در پردیس سینمایی هویزه برگزار می شود.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.