شیشه، پرمصرف‌ترین ماده مخدر در بین زنان معتاد دستگیر شده در آذربایجان شرقی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از جمع آوری دو هزار معتاد و تحویل آن ها به مراکز مربوطه خبر داد و گفت: به صورت 24 ساعته آماده هستیم با حضوردر محل های گزارش شده نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و تحویل آن ها به مراکز اقامتی و بازتوانی اقدام کنیم. که در سالجاری 29 معتاد کمتر از 20 سال به مراکز بازتوانی منتقل شده است.

وی عنوان کرد: 28 نفر از دستگیر شدگان در ارتباط با مواد مخدر، زنان بوده اند که چهار نفر از آن ها شاغل و بقیه خانه دار هستند و تحصیلات اکثر زنان دستگیر شده، تحصیلات ابتدایی است.

دهقان خاطرنشان کرد: شیشه بیشترین مصرف را در بین زنان معتاد دستگیر شده در سالجاری داشته است بطوریکه 19 نفر از 28 نفر دستگیر شده، مصرف کننده این ماده بوده اند و متاسفانه اولین استعمال مواد مخدر در بین زنان، در منازل دوستان و در مهمانی ها بوده است.

قاسم دهقان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: آمار نشان می دهد که 1.5 درصد دستگیر شدگان در سال جاری، نوجوانانی هستند که کمتر از 20 سال سن دارند.

وی افزود : به عنوان مثال 7.62 درصد از این دو هزار نفر، 20 تا 25 سال، 17.28 درصد 25 تا 30 سال، 27.14 درصد 30 تا 35 سال و .. دارند.

همچنین به گفته دهقان ، 16.4 درصد از دو هزار معتاد دستگیر شده در سالجاری، بی سواد مطلق بوده و یا سواد آن ها صرفا در حد خواندن و نوشتن بوده است .

وی افزود : : مصرف مواد مخدر مرفین، تریاک و .. در استان آذربایجان شرقی بیش از سایر مواد مخدر شیوع دارد و 47 درصد از دستگیر شدگان، تریاک و مشتقات آن را مصرف می کرده اند و مصرف شیشه، حشیش و متادول در رتبه های بعدی قرار دارد.

به گفته وی بر اساس این آمار، میانگین فاصله بین مصرف سیگار و وورد به اعتیاد،سه سال است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.