مدیر‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون گفت: در سال‌های 94- 93 در مجموع 886 مربی کانون در سراسر کشور درباره‌ی 60 عنوان کتاب منتخب از 47 نویسنده تعداد پنج‌هزار و 847 برگه گزارمان نوشتند .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیر‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون گفت: در سال‌های 94- 93 در مجموع 886 مربی کانون در سراسر کشور درباره‌ی 60 عنوان کتاب منتخب از 47 نویسنده تعداد پنج‌هزار و 847 برگه گزارمان نوشتند .در نهایت داوران مرحله نهایی از بین این تعداد، 56 اثر از 48 نفر را به عنوان برگزیده‌ی کشوری انتخاب کردند.

محسن حموله افزود: گزارمان‌نویسی موثرترین ابزار برای انعکاس دیدگاه‌های مربیان به فعالان عرصه‌ی فرهنگ، ادبیات و هنر کودک و نوجوان است. نوشتن گزارمان، مشق مربی‌گری است؛ این که کودکان، جان متن را چگونه دریابند و در جهان کتاب چگونه زندگی کنند، به هنر مربی بستگی دارد. 

وی ادامه داد: نام سه مربی کانون استان کرمانشاه، در میان برگزیدگان کشوری گزارمان نویسی قرار دارد.

گزارمان های «دلتنگی های یک آپارتمان» اثر« مهدی مردانی» از« شازنان صبوری»، مسوول مرکز شماره یک کرمانشاه
،«دنیا چه قدر بزرگ است»اثر« بریتا تکنت راپ» از« یگانه عبدالمالکی»،مربی فرهنگی مرکز شماره یک کرمانشاه 

«تانک آرزوها » اثر«احمد عربلو» از« فاطمه ساول زاده»،مربی فرهنگی مرکز شماره 10 کرمانشاه، به عنوان گزارمان های برگزیده معرفی شده اند.
 گزارمان از مصدر گذاردن به معنای خبر دادن گرفته شده در اصطلاح رایج در کانون فعالیتی است که طی آن نظر مربیان در ارتباط با کتاب های مطالعه شده منعکس می شود. در گزارمان نویسی به بیان ویژگی های کتاب در یادداشتهای کوتاه توصیفی یا انتقادی پرداخته می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.