رییس اتحادیه جهانی از صدور گذرنامه بیولوژیکی دوومیدانی کاران برای حضور در بازیهای المپیک 2016 ریو خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان "سباستین کو" در نشست خبری خود در خصوص محرومیت فدراسیون دوومیدانی روسیه از حضور در مسابقات، توضیح داد و گفت: رسانه ها نقش مهمی در شفاف سازی و به اشتراک گذاری اخبار روز دارند و ما در تلاشیم تا بتوانیم به مشکلات پایان دهیم.
 
رئیس اتحادیه جهانی دوومیدانی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که یاف در راس همه امورش قرار داده این است که با همکاری "وادا" سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، به مشورت بنشیند تا برای حضور سالم در رقابت های المپیک 2016 ریو اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهد و در صورت مشاهده نقاط ضعف در هر دستگاهی، اصلاحات ریشه ای موثری انجام دهد.
 
وی افزود: ما در خصوص توسعه سلامت در ورزش دوومیدانی با وادا بررسی های را انجام داده ایم و این بررسی ها نشان از نقاط ضعفی است که تا کنون دیده نشده و هیچ اقدامی نیز در خصوص سالم سازی آنها صورت نگرفته است. برنامه مدونی برای اصلاحات در دوومیدانی که ورزش اول المپیک محسوب می‌شود داریم که صدور گذرنامه بیولوژیکی ورزشکاران برای ورود به فضای سالم قهرمانی خواهد بود. با صدور این مجوز وضعیت سلامت ورزشکاران پیش از حضور در میادین مهم مانند المپیک بررسی خواهد شد. 
 
"کو" در اشاره به این موضوع که احتمال تعلیق دوومیدانی از المپیک وجود دارد گفت: تمام تلاشمان اینست که اتفاقاتی که در روسیه افتاده را با شفاف سازی پیگیری کنیم تا نظر کمیته بین المللی المپیک را تغییر دهیم. متاسفانه اتفاقاتی در گذشته افتاده که ورزشکاران دوپینگی با تبانی وارد رقابت های المپیک شده‌اند. در تلاش هستیم تا با همکاری نهادهای تاثیر گذار در این امر، پیشگیری های قاطعانه‌ای را اعمال کنیم.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار