تبریز؛

افتتاح 3 هزار نمایشگاه کتاب در مدارس آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: یکی از رسات های اصلی و سنگین دستگاه تعلیم و تربیت انس دادن دانش آموزان با کتاب و عادت دادن انها به مطالعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جعفرپاشایی در مراسم افتتاح 3هزار نمایشگاه کتاب در 3هزار مدرسه آذربایجان نمایشگاه های کتاب را فرصتی برای حرکت در عرصه علم و فرهنگ و ارتقاء معلومات بیان کرد.

وی با بیان این که کتاب به عنوان غذای روح انسان و برای تبادل اطلاعات و معلومات از نسلی به نسل دیگر است. افزود: لازمه ارتقاء دانش و معلومات ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است.

پاشایی کتاب را بهترین و راحتترین راه برای کسب معلوت دانست و گفت: کتاب وسیله ای برای حفظ و ارتقاء دانش و اطلاعات مطلوب است یعنی اگر بخواهیم آیندگان در حوزه های مختلف اطلاعات و تجارب ما را داشته باشند مطمئنا بهترین منبع، کتاب است.

وی با ابراز تاسف از کاهش انگیزه مطالعه در بین جوانان گفت: مردم کشورهای توسعه یافته به کتابخوانی اهمیتزیادی می دهند و به وسیله انس با کتاب میتوان از چشم انداز روشنی برخوردار بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: میزان مطالعه در یک جامعه شاخصی برای سنجش فرهنگ آن جامعه به شمار می آید به همین خاطر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باستی بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد.

/انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.