در روز شهادت دردانه ی اباعبدالله الحسین علیه السلام همایش سه ساله های حسینی در استان مرکزی برگزار شد .

برگزاری همایش سه ساله های حسنی در  استان مرکزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مراسم شهر اراک با حضور مادران و کودکان در امامزادگان عبد الله و آمنه خاتون این شهر برگزار شد .

در زرندیه هم مادران با پوشاندن لباس سبز و مشکی بر تن فرزندان خردسال خود و با شرکت در همایش دختران آفتاب،به یاد طفلان کربلا و حضرت رقیه(س) به عزاداری پرداختند .

مراسم سفره حضرت رقیه (س) با حضور مردم ساوه و کودکان 3 تا 6 ساله در میدان عاشورای این شهر برگزار شد .

این سفره به طول 110 متر برپا شد و مداحی و قرائت زیارت حضرت رقیه (س) از جمله برنامه های این سفره بود.

حجت الاسلام رفعتی ، از اساتید حوزه در این مراسم گفت : حضرت رقیه(س) نمونه کامل تربیتی به شمار می‌روند چرا که در دامن استاد اخلاق و تربیت حضرت امام حسین(ع) و الگوی صبر و استقامت حضرت زینب(س) به بهترین فضائل اخلاقی تربیت و پرورش یافته است.

وی با اشاره به تربیت دینی و اسلامی در خانواده‌های شیعیان افزود : برگزاری همایش‌ها و مراسمات مذهبی یک کلاس بزرگ تربیتی است و حضور کودکان در مراسمات مذهبی، راه روشن و آینده‌ای سالم را برای فرزندان رقم می‌زند.

به همین مناسبت و همزمان با سراسر استان همایش ساله های حسینی در مسجد جامع شهر شازند هم برگزار شد.

حجت الاسلام درستکار امام جمعه فراهان هم در همایش سه‌ساله‌های این شهرستان با اشاره به اینکه همایش سه ساله ها فرصتی برای شناخت حضرت رقیه(س) است ,روی سخن خویش را متوجه مادران حاضر در همایش کرد و گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی امروز مادران باید توجه مضاعف خود را به تربیت فرزندان اسلامی و با اخلاق زینبی و اسلامی معطوف دارند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

 انتهای پیام/ی

برچسب ها: اراک ، زرندیه ، رقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.