بسیاری از مقامات دولتی، فعالان محیط‌زیست و سازمان‌های مردمی از سالومارادا تیماکالا به خاطر زحمات چندین ساله وی برای سرسبز کردن منطقه قدردانی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان ، با سالومارادا تیماکالای 103 ساله آشنا شوید. وی که از طرفداران محیط‌زیست است که به کمک همسر مرحومش 384 درخت انجیر را در روستای محل سکونت خود با نام «هولیکال» کاشتند و سالیان سال از آن‌ها مراقبت کردند.
 
تیماکالا در دوران نوجوانی با کشاورزی به نام چیکایا ازدواج کرد. آن‌ها زندگی خود را از راه کشاورزی و بریدن سنگ از کوه می‌گذراندند. این زوج سال‌های زیادی را در انتظار پدر و مادر شدن و تحمل زخم‌زبان‌های مردم روستا سپری کردند. بااین‌حال این مسائل باعث ناامیدی آن‌ها نشد و در عوض سعی کردند از این موقعیت ناخواسته نهایت استفاده را ببرند؛ بنابراین تصمیم گرفتند درخت بکارند و درست عین فرزندان خود از آن‌ها نگهداری کنند.

در ابتدا از درخت‌های انجیر بسیار زیادی که در روستایشان وجود داشت قلمه گرفتند و در زمین‌های خالی که در 4 کیلومتری روستایشان وجود داشت، ده درخت کاشتند. ازآنجایی‌که در آن بخش از منطقه آبی در دسترس نبود، هر یک روز در میان با سطل از خانه برای نهال‌ها آب می‌بردند و از آسیب حیوانات و آفات دور نگه می‌داشتند تا زمانی که قلمه‌ها ریشه زدند. سال بعد 15 قلمه زدند و بدین ترتیب پس از سال‌ها اکنون درمجموع 385 درخت کاشته شد که 1.5 میلیون روپیه ارزش دارند و زینت‌بخش 5 کیلومتر از جاده خروجی روستایند.

متأسفانه چیکایا در سال 1991 از دنیا رفت اما بانو سالومارادا تیماکالا جوایز استانی و ملی بی‌شماری را به دست آورده است؛ ازجمله جایزه شهروند ملی سال 1995 (National Citizen’s Award) و گادفِری فیلیپس بریوری اِوارد سال 2006 (Godfrey Phillips Bravery Award). به‌علاوه بسیاری از مقامات دولتی، فعالان محیط‌زیست و سازمان‌های مردمی از وی قدردانی کرده‌اند. بااین‌حال جز مدال و تقدیرنامه هیچ پولی به وی داده نشده است و متأسفانه هنوز در فقر مطلق زندگی می‌کند.

مادر طبیعت؛ بانویی که درختان فرزندخوانده‌هایش هستند +تصاویر

مادر طبیعت؛ بانویی که درختان فرزندخوانده‌هایش هستند +تصاویر

مادر طبیعت؛ بانویی که درختان فرزندخوانده‌هایش هستند +تصاویر

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار