کرمانشاه؛

پدیده ال نینو به ایران نمی آید

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور در کنفرانس ملی دینامیک شاره‌ها گفت:برخی با سخنان غیرکارشناسی در خصوص «ال‌نینو» باعث وحشت مردم شده اند.

پدیده ال نینو به ایران نمی آید به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور در کنفرانس  ملی دینامیک شاره‌ها گفت:برخی با سخنان غیرکارشناسی در خصوص «ال‌نینو» باعث وحشت مردم شده اند.

 به گفته داود پرهیزکار، امروز شاهد آنیم که چنین جوی در کشور به وجود آمده که امسال زمستانی سخت و کشنده همراه با بارشهای ویرانگر را خواهیم داشت، درحالیکه اصلا اینگونه نیست.

 وی ادامه داد: پدیده النینو یک پدیده اقیانوسی است که در منطقه استوایی اقیانوس آرام شکل می‌گیرد و همواره با یک پدیده جوی سیاره مقیاس به نام‌ نوسان جنوبی همراه است، به همین علت نام کامل این پدیده جوی- اقیانوسی را "انسو" گذاشته‌اند.
 
 پرهیز کار با اشاره به اینکه انسو می‌تواند در سه فاز گرم (النینو)، سرد (لانینا) و خنثی قرار ‌گیردافزود: این پدیده از محل خود که اقیانوس آرام است خارج نشده و تنها در این منطقه جا به جا می‌شود. بنابراین آمدن انسو یا ال‌نینو به ایران یک حرف غیر علمی است.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.