سرپرست کتابخانه‌های استان لرستان گفت: تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی استان لرستان نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا مختار پور با بیان اینکه 640 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان لرستان موجود است، اظهار داشت: 53 هزار و 216 نفر عضو فعال کتابخانه‌های استان لرستان هستند.

وی بیشترین مطالعه کتاب در استان را در زمینه‌های مذهبی، ادبی و روانشناسی برشمرد و افزود: استان لرستان در راستای سرانه عضویت رتبه 19 و سرانه امانت رتبه 15 کشور را دارد.

سرپرست کتابخانه‌های استان لرستان با اشاره به پروژه ساختمان مرکزی استان، عنوان کرد: این پروژه شش هزار متر زیربنا دارد که تاکنون شش میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده و برای تکمیل نیازمند یک میلیارد اعتبار دیگر است.

وی با اشاره به اینکه 15 سال از کلنگ‌زنی این پروژه می‌گذرد، بیان کرد: متولی ساخت این پروژه مسکن و شهرسازی است و بر اساس برآوردی که انجام‌شده تا پنج سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مختار پور با بیان اینکه پروژه کتابخانه روستای دیناروند 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: سرانه فضای استاندارد در کشور برای هر 100 نفر، هشت متر مربع است که این سرانه در استان 1.1 دهم مترمربع است و اگر ساختمان مرکزی به بهره‌برداری برسد سرانه مطالعه در استان دو برابر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عضویت زنان در کتابخانه‌های استان دو برابر مردان است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.