استاندار خراسان رضوی بر لزوم بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی در کنار امکانات دوایر دولتی برای برنامه ریزی عالمانه مشهد ۲۰۱۷ تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی پایتخت فرهنگ اسلامی مشهد 2017 افزود: باید توجه به این رویداد مهم و فرصت استثنایی برای جمهوری اسلامی ایران از نگاه استانی به ملی تغییر یابد و با ارائه آن در دولت بتوان اعتبارات ویژه ای به این منظور جذب کرد.

استاندار خراسان رضوی به برگزاری جلسه شورای عالی سیاست گزاری مشهد 2017 در هفته آینده در تهران اشاره کرد و گفت: برنامه های تدوین شده در آن نهایی و سپس طبق جدول زمانبندی باید اجرایی می شود.
وی تصریح کرد: باید نشست های ماهانه شورا و دبیران ستادها جدی تر دنبال شود و دستگاههای اجرایی نیز هرچه سریعتر برنامه عملیاتی و اجرایی خود را اعلام کنند.
گفتنی است؛ منشور مشهد 2017 پس از اخذ نظرات کارشناسی اعضا مجدد در این جلسه ارائه شد و لگوی طراحی شده برای این رویداد مهم نیزبا نظراعضا بررسی شدو تصمیم گیری نهایی برای تصویب در شورای عالی ، موکول شد.

حفظ و تثبیت بخشی از بافت قدیم مشهد برای سال 2017

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: بخشی از بافت قدیم مشهد (حد فاصل میدان شهدا تا میدان ده دی) برای سال 2017 میلادی حفظ و تثبیت می شود.

حسین زارع صفت افزود: مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برای سال 2017 که مشهد در آن سال به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در این اداره کل برای مشهد 2017 اظهار کرد: در همین ارتباط تاکنون چندین جلسه برگزار شده و برنامه ریزی های مختلف صورت گرفته که اجرایی خواهد شد.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که از سوی این اداره کل برای مشهد 2017 پیگیری خواهد شد، حفظ و تثبیت بخشی از بافت قدیم مشهد است.

زارع صفت با بیان اینکه تمام فعالیت های ما باید رویداد محور باشد افزود: یکی از موضوعاتی که باید آن را دنبال کنیم ایجاد فرهنگ گردشگری و فرصت سازی در این حوزه است.

وی اظهار کرد: در همین ارتباط و با توجه به اینکه مجموعه فرهنگی – تاریخی توس یکی از مهمترین مقاصد گردشگرانی است که به مشهد مقدس سفر می کنند، ارتقای شاخص های گردشگری توس برای سال 2017 از مهمترین کارهایی است که برنامه ریزی های آن در این اداره کل در حال انجام است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که همه باید کمک کنیم تا مشهد در سال 2017 بیش از پیش به دنیا معرفی شود افزود: برگزاری این جلسات به افزایش همکاری ها و تصمیم گیری ها در این زمینه کمک فراوان می کند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.