458 پلاژ دار در نوار ساحلی شهرستان بابلسر فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در کمیسیون فرعی امنیت گردشگری، با اشاره به فعالیت 458 پلاژدار در نوار ساحلی بابلسر گفت: از این تعداد 113 نفر پروانه ارائه خدمات گردشگری دارند و بقیه بدون مجوز در حال فعالیت هستند.

مهران حسنی با بیان اینکه براساس آیین ‌نامه ابلاغی مراکز ساحلی و دریایی به‌عنوان تاسیسات گردشگری معرفی شده است، افزود: بر این اساس، برای تمام این مراکز می‌توان مجوز خانه‌ مسافر صادر کرد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اجرای طرح خانه‌ مسافر از چهارم شهریورماه امسال، گفت: تمامی اقامتگاه ‌هایی که به مسافران خدمات ارائه می‌دهند، براساس آئین‌نامه موظف هستند در راستای اخذ مجوز اقدام کنند.

حسنی ، با بیان اینکه پیگیری لازم برای مجوزهای ساماندهی خانه‌ مسافر از هشت سال پیش آغاز شده بود که در این راستا 18 استان پیگیر آن بوده‌اند،افزود: ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها را جزء تاسیسات گردشگری است.

وی با بیان اینکه برای اینکه متقاضی بتواند تاسیسات گردشگری احداث کند باید کاربری آن توریستی شود، خاطرنشان کرد: در طرح خانه‌ مسافر بعد از تائید می‌توان از یک تا کمتر از 12 ماه مجوز فعالیت صادر کرد.

وی مزایای اجرای طرح خانه‌ مسافر را بهبود در نظارت اقام‌ت گاه‌ها دانست و تصریح کرد: با ورود میراث فرهنگی به بحث ساماندهی خانه‌مسافر، امنیت صاحبان خانه و مسافر حفظ می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه شهرستان بابلسر به‌عنوان پایلوت ساماندهی تابلو به‌ دستان در نظر گرفته شده است، گفت: در بحث ساماندهی تابلو به ‌دستان، شهرستان بابلسر در غالب شرکت تعاونی اعلام استقلال کرده و در صورت موفق بودن این طرح، در شهرهای دیگر استان نیز از آن بهره‌برداری می ‌شود.

حسنی با اشاره به فعالیت 458 پلاژدار در نوار ساحلی بابلسر افزود: از این تعداد 113 نفر پروانه ارائه خدمات گردشگری از صنعت، معدن و تجارت داشته و بقیه بدون مجوز بهره‌برداری در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه خانه‌ مسافر و واحدهای اقامتی باید از لحاظ رعایت مسائل‌ زیست‌محیطی و بهداشتی صلاحیت ارائه خدمات را داشته باشند، گفت: صدور مجوز برای خانه‌ مسافر مشمول رعایت فرآیندهایی از جمله گواهی استحکام بنا، رعایت مسائل بهداشتی و سلامت است.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه صدور پروانه دال بر مالکیت افراد نبوده و تنها برای ساماندهی و ایجاد امنیت گردشگران صادر می‌شود، یادآور شد: مجوز هتل‌ها و متل‌ها براساس ضوابط فنی صادر می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه منشور حقوق گردشگران در 15 بند به تمامی اماکنی که خدمات گردشگری ارائه می‌دهند، ابلاغ شده است، تصریح کرد: در بحث خانه‌ مسافر، اگر کسی حتی یک اتاق دارد، می‌تواند مجوز دریافت کند و صدور پروانه خانه‌ مسافر تنها برای نظارت بهتر است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ساری ، ساحلی ، پلاژ ، بابلسر ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.