جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: هدف رزمایش الی بیت‌المقدس بالا بردن توان رزمی و دفاعی-امنیتی است.

به گزراش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: به لطف و عنایت خداوند در آستانه هفته بسیج، امسال رزمایش منطقه‌ای مرکزی الی بیت المقدس 94 در محدوده استان ولایت‌مدار قم در تاریخ 28 و 29 آبان ماه سال جاری و با حضور بیش از 35 هزار رزمنده بسیجی از گردان های رزمی در یگان های مردم پایه استانهای تهران بزرگ، تهران، البرز، قم، سمنان و مرکزی  در قالب 120 گردان از گردان های امام حسین و الی بیت المقداس اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: اهدافی که در این رزمایش دنبال می شود، تمرین آمادگی های رزمی نظامی دفاعی امنیتی و توسعه یک به سه ی گردان های رزمی بسیج است.

سردار فضلی در ادامه با بیان اینکه قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) سپاه و بسیج، این رزمایش را هدایت و فرماندهی می کند، افزود: این رزمایش ها در استانها به صورت جامع و کامل انجام شده است و وقتی عنوان منطقه‌ای را به خود می گیرد، در یک جغرافیای خاص، چند استان همزمان با هم از شروع فراخوانی، ستون کشی و اقدامات تاکتیکی در منطقه رزمگاه، استقرار و اردوی صحرائی بسیجیان اجرای ماموریت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این رزمایش ها تست عملیاتی و میدانی است، خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی تئوری و عملی در دستور کار این رزمایش قرار دارد و تشکیل حلقه های صالحین نیز بخشی از این رزمایش بزرگ است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: عزیزان بسیجی ضمن آماده شدن برای پیاده‌روی تاکتیکی، در حضور جمع کثیری از مسئولین لشکری و کشوری و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح، اجتماعی را در یک میدان‌سان به شکل ساختاری و سازمان دهی شده گردانی خواهند داشت.

وی در تشریح برنامه های این رزمایش دو روزه اعلام نمود: بعد از مراسم‌سان، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن ایراد سخنرانی، اجازه ادامه برنامه ها را خواهند داد. این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: چون در ایام شهادت بی بی رقیه(س) هستیم، مراسمات معنوی و مداحی نیز در برنامه قرار دارد و بعد از مراسم مدیحه سرائی، بسیجیان به سمت منطقه رزمگاه بر خواهند گشت و رزمایشی را که با اجرای آتش‌های حمایتی و پشتیبانی خواهد بود، اجرا می کنند.

سردار فضلی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات و اقدامات رسانه ملی، تأکید کرد: انعکاس رزمایش در رسانه ها به اندازه رزمایش می تواند اثر داشته باشد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: رسانه ملی و سایر رسانه های مکتوب و مجازی به بهترین وجه ممکن این آمادگی ها را به استحضار مردم برسانند و طبیعی است این رزمایش هم برای دوستان و هم برای دشمنان انقلاب اسلامی پیام های متفاوتی دارد.

وی افزود: در این رزمایش ما در شرایطی که هم شب و هم روز، هم زمین، هم آسمان و هم دریا را رصد می کنیم، آمادگی فرزندان انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را به نمایش خواهیم گذاشت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه ضمن قدردانی از مردم شریف و ولایت‌مدار استان قم به ویژه جغرافیای پیرامونی منطقه رزمایش به جهت همراهی‌های لازم جهت برگزاری این رزمایش بزرگ، ابراز کرد: امروز به فضل خداوند قریب به دو هزار و دویست و پنجاه گردان رزمی، دفاعی و امنیتی و احتیاط از عزیزان دریادل بسیجی در سراسر کشور تشکیل شده است.

سردار فضلی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه گردان‌های امام حسین(ع)، امام علی(ع)، الی بیت المقدس و گردان‌های کوثر در حوزه خواهران از گردان‌های همیشه بیدار بسیج هستند، تصریح کرد: این گردان‌ها در ماموریت‌های دفاعی، امنیتی و احتیاط، تاکتیک‌های پنچگانه‌ای را تمرین می کنند که نسبت به احصاء تهدیدات هر استان خودشان را برای مقابله با تهدیدات آن استان در حوزه دفاعی، امنیتی آماده می کنند.



انتهای پیام/



برای دریافت پیامک‎ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار