رئیس قوه قضائیه گفت : پزشکی قانونی ، در حوزه های آموزشی و پژوهشی وظایف مهمی بر عهده دارد

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه در پنجمین همایش ملی طب و قضا در ساری افزود : پزشکی قانونی بر اساس قانون تشکیل این سازمان، در حوزه های آموزشی و پژوهشی وظایف مهمی بر عهده دارد که برای اهداف دانشگاه ها و سازمان ها بسیار مهم است.

آیت الله آملی با اشاره به اهمیت موضوعات مطرح شده در همایش طب و قضا و کمیته های تخصصی آن تصریح کرد: ارتباط متقابل بین حوزه و دانشگاه و قضات و پزشکان فواید قابل توجهی در حل مسائل مختلف از جمله مسائل جدید فقهی و علمی و حقوقی دارد و آثار آن برای اساتید دانشگاه ها و قضات مفید و پرثمر است.

رئیس قوه قضائیه این همایش را یکی از موارد تشویق حوزه ها به انجام کارهای علمی جدید و تطبیقات جدید در حوزه دانست.

وی با اشاره به نتایج کارگروه های تخصصی همایش طب و قضا یادآور شد: اعضای شرکت کننده در این کارگروه ها افرادی صاحبنظر از حوزه های قضایی، پزشکی، فقه و دانشگاه ها بوده اند که مسائل و چالش های گوناگون را مورد بررسی قرار داده اند و بطور قطع نتایج آن در رفع بسیاری از ابهامات موجود موثر است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنرانی خود در همایش طب و قضا، به برخی مواد قانون مجازات اسلامی که مورد بحث کمیته های تخصصی پنجمین همایش طب و قضاست اشاره کرد.

آیت الله آملی لاریجانی با نقد روانشناسانه نسبت به ارش و دیه، دیدگاه و انتقادات خود را نسبت برخی نظریات پزشکی قانونی و دیوان عالی کشور مطرح کرد.

پنجمین همایش ملی طب و قضا از امروزدر مجتمع فرهنگی آموزشی قوه قضائیه در شهر ساری آغاز شد و فردا(پنجشنبه) پایان می یابد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف
برچسب ها: تاکید ، دستگاه ، حوزه ، آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.