مدیر امور بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال حاضر با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش مشکلی در تأمین سوخت شرکت‌های هواپیمایی ندارد گفت: فقط دو شرکت آسمان و ایران ایر تور در حال حاضر به دلیل عدم مراجعه سوخت را به صورت نقدی تهیه می‌کنند.

شرکت ملی پخش مشکلی برای تأمین سوخت ایرلاین‌ها ندارد/ پرواز ایران ایر تور و آسمان مشروط به ارائه ضمانت‌نامهمحمدرضا مظلومی مدیر امور بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه این شرکت مسئولیت تأمین و ذخیره‌سازی و توزیع سوخت را بر عهده دارد اظهار داشت: ما موظف هستیم که سوخت مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی را تأمین نماییم و در حال حاضر شرکت ملی پخش هیچ مشکلی برای تأمین سوخت هواپیماها ندارد.

وی با اشاره به اینکه بین شرکت‌‎های هواپیمایی و پخش مشکلات مالی وجود دارد گفت: شرکت هواپیمایی برای پرداخت بدهی خود به این شرکت مراجعه کرده اند و با ارائه ضمانت نامه در حال حاضر سوخت مورد نیاز خود را به صورت اعتباری دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: تنها دو شرکت آسمان و ایران ایر تور در حال حاضر به دلیل اینکه به این شرکت مراجعه نکرده و ضمانت نامه‌ای ارائه نکرده است برای تأمین سوخت خود با مشکل مواجه است.

مظلومی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی با توجه به اینکه هزینه بلیت را از مسافر به صورت نقدی دریافت می‌کند پس بهتر است بهای سوخت را به موقع پرداخت نمایند.

مدیر امور بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه پروازها در فرودگاه‌ها مشروط به پرداخت بهای سوخت است اظهار داشت: هم اکنون شرکت هواپیمایی آسمان 265 میلیارد تومان و ایران ایرتور 60 میلیارد تومان به شرکت ملی پخش بدهکار است. بدهی باقی شرکت‌های هواپیمایی با توجه به ارائه ضمانت‌نامه از سوی آنها به صورت اعتباری پرداخت خواهد شد.

وی افزود: ارزش ضمانت‌نامه مورد نظر باید معادل فروش دو ماه سوخت آن شرکت هواپیمایی باشد و در صورت عدم ارائه شرکت‌های هواپیمایی باید سوخت مورد نیاز خود را به صورت نقدی تهیه نماید.

مظلومی کل بدهی شرکت‌های هواپیمایی را 900 میلیارد تومان عنوان کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون در فرودگاه ارومیه، بجنورد، سنندج، قم ، کرمان، لارستان، لامرد، اردبیل، یاسوج، تبریز، ساری، رامسر، نوشهر، بوشهر، چابهار برای شرکت‌‎‌های هواپیمایی آسمان به صورت نقدی سوخت می‎‌دهد همچنین در فرودگاه قشم، کرمانشاه، دزفول، عسلویه، شیراز، تبریز برای شرکت هواپیمایی ایران ایر تور سوخت را به صورت اعتباری در اختیارشان قرارمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شرکت ماهان ادعا بر این دارد که شرکت پخش سوخت را تحویل نداده است، اظهار داشت: این شرکت ضمانت‌نامه‌ای به شرکت ملی پخش ارائه نداده بود و دیروز این شرکت با ارائه ضمانت‌نامه مشکل خود را برطرف کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار