استاندار کردستان وضعیت این استان را در بحث اعتیاد با سایر استان ها مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تشکیل انجمن خیرین پیشگیری از اعتیاد در این استان ضروری است.


به گزارش خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  سنندج، عبدالمحمد زاهدی در همایش خیرین پیشگیری و مبارزه با اعتیاد استان کردستان گفت: مهمترین سرمایه هر انسانی اراده است که اعتیاد آن را می‌گیرد و اگر فرد معتادی بخواهد به جامعه بازگردد باید اراده پولادین داشته باشد.

زاهدی خاطرنشان کرد: باید به معتادین بهبود یافته به خاطر اراده و شجاعتی که داشته‌اند تبریک گفت، چرا که ضمن نجات خود از دامن اعتیاد با بیان سرگذشت خود بستر را برای ایجاد همت و اراده در سایر افراد معتاد به منظور بازگشت سالم به جامعه فراهم می‌سازند.

استاندار کردستان در ادامه وضعیت استان در بحث اعتیاد را نسبت به سایر استان‌ها مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: آمار معتادان این استان نسبت به استان‌هایی که زمانی در آنها مسئولیت‌هایی داشته‌ام بسیار پایین است، اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیاز به تلاش همگانی داریم.

زاهدی با اشاره به حساس کردن خانواده‌ها نسبت به حفظ خود در برابر اعتیاد، افزود: در این راستا باید با تعریف جدیدی از خانواده نسبت به حفظ تک‌تک افراد جامعه در برابر اعتیاد تلاش کنیم.

به گفته وی، هر کدام از افراد جامعه در هر پست، جایگاه و وضعیت اجتماعی باید خود را در برابر سایر افراد جامعه مسوول بدانند تا شاهد ریشه‌کن شدن اعتیاد باشیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر نیاز به ساماندهی کردن دارد و باید راهکارهای مناسب در این حوزه از سوی افراد صاحب‌نظر ارائه شود.

زاهدی تصریح کرد: خیرین بسیار خوبی در استان وجود دارند که در حوزه‌های مختلف ورود و تاثیرگذاری لازم را که باید داشته باشند، دارند.

وی از اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی و بسترساز سایر آسیب‌ها نام برد و بیان داشت: ریشه‌کن کردن این آسیب نیاز به عزم جدی و همت همگانی به ویژه ورود افراد خیر به این حوزه دارد.

استاندار کردستان خواستار تشکیل انجمن خیرین پیشگیری از اعتیاد در استان شد و افزود: تشکیل این انجمن می‌تواند زمینه ورود و تشویق سایر افراد جامعه را به این سمت فراهم کند.

زاهدی از اهتمام ویژه نظام و دولت برای ریشه‌کن کردن اعتیاد خبر داد و اظهار داشت: اجتماعی کردن بحث مبارزه با اعتیاد مهمترین نیاز در این حوزه است که باید به صورت ویژه دنبال شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.