دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طی مراسمی با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتری افتخاری به پروفسور هانس هیلگر روپرز (Prof.Hans Hilger Ropers ) " ، به پاس مشارکت در ارتقای تحقیقات و آموزش ژنتیک کم توانی های ذهنی در ایران اعطا کرد. .

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید سهراب‌ پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، ریاست و معاونان، مدیران گروههای آموزشی و جمع کثیری از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز در این مراسم  شرکت داشتند.
   
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت پیش از اعطای لوح دکتری افتخاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به پروفسور روپرز، ضمن قدردانی از زحمات وی در تحقیقات انجام شده است، گزارش کوتاهی از وضعیت سلامت جامعه ایران در بخش های مختلف ، ارائه داد.
   
حمیدرضا خرم خورشید رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه افزود: این دانشگاه  با 21 دپارتمان تخصصی و هشت مرکز تحقیقات ، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 700 نیروی متخصص در رشته های خاص حوزه های رفاه اجتماعی، سلامت اجتماعی (و تعیین کننده های آن)، سلامت روانی و توانبخشی می پردازد، که 60 درصد آنان را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهد.

 پروفسور حسین نجم آبادی رییس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز گزارش کوتاهی از تحقیق انجام شده در مرکز تحقیقات ژنتیک این دانشگاه با مشارکت پروفسور روپرز، در خصوص ژنتیک کم توانی های ذهنی در ایران ارائه داد.

در پایان این مراسم نیز، پروفسور ملک زاده  با همراهی دکتر سهراب پور، دکتر خرم خورشید ، دکتر محسنی بندپی (معاون اموربین الملل دانشگاه) و پروفسور نجم آبادی ، اساتید و متخصصان برجسته کشور که ملبس به لباس رسمی فارغ التحصیلی و نشانه های بالاترین درجه علمی بودند، دکترای افتخاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را به پرفسور روپرز  اعطا کرد.

شایان ذکر است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که فعال در زمینه تعلیم و تربیت نیروی متخصص در رشته های خاص حوزه های رفاه اجتماعی، سلامت اجتماعی (و تعیین کننده های آن)، سلامت روانی و توانبخشی ، مانند کار درمانی، گفتار درمانی، ارتوپدی فنی، ارگونومی، فیزیوتراپی، پرستاری ، مددکاری اجتماعی ، مشاوره خانواده، سالمند شناسی، رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان و همچنین روانپزشکی و روانشناسی می باشد ، در برخی از این رشته ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی و phd ، و در تعدادی از آنها ، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است.

 این دانشگاه در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور قرار دارد، و با دو بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده و روانپزشکی رازی ، و سه مرکز درمانی و توانبخشی، زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت پزشکی – توانبخشی نیز دارد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


برچسب ها: دکتری ، ژنتیک ، مولکول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار