رئیس جمهور آمریکا مدعی شد پایان جنگ سوریه جز با کناره گیری اسد از قدرت امکان پذیر نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه العربیه در خبری فوری به نقل از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد ایران و روسیه باید میان حمایت از بشار اسد و حفظ سوریه یکی را برگزینند.

وی همچنین در ادامه ادعاهای خود کرد: پایان جنگ سوریه جز با کناره گیری اسد از قدرت امکان پذیر نیست. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: تا زمانی که به راه حلی سیاسی درباره بحران سوریه نرسیم، نابودی داعش امکان پذیر نیست.

اوباما بار دیگر خواستار کنار رفتن بشار اسد از قدرت شد

به گزارش خبرگزاری رویترز از مانیل؛ "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا،  که برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام به مانیل سفر کرده است، اعلام کرد: تا زمانی که راه حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه پیدا نشود، امکان نابودی داعش وجود ندارد. 

اوباما در این باره مدعی شد: چنین راه حلی در صورتی ممکن خواهد بود که "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، از قدرت کنار رود.


ادعای اوباما: چند ماه زمان می‌برد تا روسیه و ایران به لزوم برکناری اسد پی ببرند


باراک اوباما در بخشی از سخنانش مدعی شد: ممکن است چند ماه طول بکشد تا روسیه، ایران و نخبگان حاکم سوریه بپذیرند تا زمانی که بشار اسد بر سر قدرت است، نمی توان به جنگ داخلی این کشور پایان داد یا راه حلی سیاسی برای آن پیدا کرد.
 
اوباما گفت: تهران و مسکو پی برده اند که داعش تهدیدی جدی است؛ اما هدف از تلاش های روسیه در سوریه، تقویت بشار اسد است.
 
وی در حاشیه اجلاس سالانه سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام گفت: به طور خلاصه، من پیش بینی نمی کنم تا زمانی که بشار اسد بر مسند قدرت است، اوضاع به گونه ای شود که بتوانیم به جنگ داخلی سوریه پایان دهیم.
 
رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: ما و اعضای ائتلافمان به این نتیجه رسیده ایم که ممکن است چند ماه به طول بینجامد تا روس ها، ایرانی ها و برخی از اعضای دولت و نخبگان حاکم سوریه به آنچه که من الان می گویم، پی ببرند.
 
اوباما همچنین گفت قادر است ضمن حفظ امنیت در آمریکا زندان گوانتانامو را ببندد، اما اذعان کرد در صورت این تلاش با مقاومت شدید کنگره رو به رو می شود.
 
وی تصریح کرد: به شما اطمینان می دهم کنگره به شدت مخالفت خواهد کرد، زیرا فکر می کنم در پی حملات پاریس تمایل بسیار شدیدی برای خودداری از پرداختن به مسائلی وجود خواهد داشت که به ضرر امنیت کشور است. حال چه این موضوع آوارگان باشد، چه مسئله بسته شدن زندان گوانتانامو. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار