رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران گفت: برای نخستین بار مراسم یادواره شهدای پهلوان را برگزار کردیم.

طلوع کیان: امیدواریم بتوانیم معنویت پهلوانان حقیقی را به جامعه نشان دهیم

فرهاد طلوع کیان در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: پنجمین سالگرد ثبت آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای ایران در یونسکو که مصادف با 16 نوامبر است، ما برای نخستین بار یادوراه شهدا ورزش پهلوانی و زورخانه ای را با حضور خانواده‌های محترم شهدا از29 استان کشور و همچنین شناسایی 490 شهید باستانی کشتی و پهلوانی در مجموعه فرهنگی شهدا محله سرچشمه تهران که محله 72 تن معروف است برگزار کردیم.

وی ادامه داد: امیدوارم با شناسایی این شهدای عزیز و معرفی آنها به جامعه ورزش پهلوانی در مجموع بتوانیم معنویت حضور این پهوانان حقیقی را بیش از گذشته در این ورزش باستانی نیز احساس و لمس کنیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این گونه مجالس شناسایی و دست نوشته وصیت نامه‌ این عزیزان در این فضای بخصوص این ورزش و اینکه بتوانیم در جبهه‌های حق علیه باطل پهلوانان حقیقی را بیشتر از گذشته در آینده در جامعه معرفی و گسترش بدهیم.

طلوع  کیان در پایان گفت: هدف کلی بازشناسی و باز معرفی است و  همچنین فرهنگ پهلوانی می‌تواند فرهنگ گمشده امروز که از بزرگترین الگوهای این پهلوانان حقیقی بوده است را به جامعه برگرداند.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: پهلوانان ، فرهنگ ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار