نیروهای امنیتی بلژیک برای دستگیری مظنون اصلی حملات پاریس، شش عملیات ضد تروریسم انجام دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد نخست وزیر بلژیک از اتخاذ تدابیر جدید برای مبارزه با تروریسم خبر داد.

نیروهای امنیتی بلژیک امروز شش عملیات ضربت ضد تروریسم در نواحی مختلف این کشور انجام دادند. این عملیات در ارتباط با حملات تروریستی جمعه شب پاریس بوده است و در جریان آن تلاش شد "بلال حدفی،" مظنون اصلی حملات پاریس، بازداشت شود.

بلژیک تکفیری‌های بازگشته از سوریه را بازداشت می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر بلژیک امروز اعلام کرد تکفیری‌های بازگشته از سوریه، بازداشت خواهند شد.


نخست وزیر بلژیک: چهارصد میلیون یورو برای افزایش توانایی دستگاههای امنیتی اختصاص می یابد

نخست وزیر بلژیک از اختصاص چهارصد میلیون یورو در سال 2016 برای افزایش توانایی دستگاههای امنیتی این کشور به منظور مبارزه با تروریسم خبر داد.

شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد "شارل میشل،" نخست وزیر بلژیک، امروز در پارلمان این کشور سخنرانی کرد. وی در سخنانی اظهار داشت: ارتش از این پس ممکن است زمانی که سطح تهدید افزایش می یابد برای انجام دادن ماموریت های مشخصی مستقر شود. ممکن است تابعیت افرادی که در اقدامات افراط گرایانه شرکت کنند، سلب شود.

دولت بلژیک زیر نظر گرفتن افرادی را آغاز کرده است که خطرناک به شمار می روند. از سال 2015 سرمایه گذاری ها در زمینه امنیت به ویژه برای افزایش شمار نیروهای امنیتی که برای حفظ امنیت کشور تلاش می کنند، افزایش یافته است. تدابیر جدیدی برای مبارزه با تروریسم اتخاذ شده است. همچنین چهارصد میلیون یورو دیگر در سال 2016 برای افزایش قدرت و توانایی دستگاههای امنیتی به منظور مبارزه با تروریسم اختصاص خواهد یافت.  

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار