رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشور گفت: امروز زنان باید در عرصه جنگ نرم که حرکت زینبی و فاطمی هست،خود را نشان دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشور در همایش بزرگ زینبیون کرمان ، ارزش و عظمت زینب کبری را به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او براساس تکلیف الهی دانست.

دکتر کبری خزعلی به عظمت مقام حضرت زینب (س) اشاره کرد و افزود: بخش عمده این عظمت از این جاست که در مرحله ی نخست موقعیت را شناخت.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این موقعیت مربوط به قبل از رفتن امام حسین (ع) به کربلا می شد ، بخشی مربوط به لحظات بحرانی روز عاشورا و بخشی دیگر هم به موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین(ع) و طبق هر موقعیت یک انتخاب کردکه این انتخاب ها زینب را ساخت .
وی تصریح کرد : مهمترین جلوه شکوه ، عظمت و نقش آفرینی حضرت زینب (س) در حفظ و تکمیل واقعه عاشورا در خطبه های ایشان تجلی یافته و شایسته است که درراستای بازشناسی شخصیت این قهرمان کربلا بر فهم محتوای این خطبه ها اهتمام ورزیده تا هرچه بیشتر بر معرفت و بصیرت عاشورایی خود بیفزاییم .
رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشورگفت: مردم کرمان از قبل انقلاب و حین انقلاب برای زمینه سازی ظهور همیشه بزرگترین خدمات را داشته اند و امروز در دفاع از اسوه ی صبر و پایداری، حضرت زینب (س)اینگونه فعالند که فرمانده این حرکت کرمانیها، سردارسلیمانی است.
دکتر خزعلی با تقدیر از تقش مثبت مردم کرمان در زمان جنگ افزود: خوشبختانه مردم کرمان در عرصه جنگ سخت بیشترین درخشش را داشتند
دکتر خزعلی از زنان مسلمان خواست: با الگوبرداری از خطبه های حضرت زینب (س) و حضرت زهرا (س)، ضمن شناسایی چهره حق و افشاگری، چهره کفر و نفاق، زوایای نفوذ جنگ نرم در درون جامعه، با هدایت گری مردم و تغییر فرهنگی ، زمینه را برای ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم کنیم.

همایش بزرگ زینبیون با حضور دکتر کبری خزعلی ، و جمع کثیری از بانوان کرمان در خانه شهر کرمان برگزار شد.
قرار است از این پس ، هرسال همایش زینبیون در کرمان برگزار شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


برچسب ها: زنان ، جنگ نرم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.