پس از اینکه مشخص شد، گروهک تروریستی داعش از پیام رسان تلگرام برای طراحی حملات خود استفاده می کند، فعالیت هایی علیه آن ها صورت گرفت که در نتیجه آن تعداد زیادی از کانال های داعش بسته شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تلگرام پیام رسانی است که به کاربران این امکان را می دهد که از طریق پیام های رمزگذاری شده با یکدیگر گفتگو کنند؛ پیام های رمز گذاری شده به گونه ای هستند که تنها دو طرف مکالمه قادر به خواندن آن ها خواهند بود.

پس از حمله داعش به فرانسه، کانال های تلگرامی داعش بسیار مورد توجه قرار گرفت به طوری که ادعا می شود داعش با استفاده از این کانال های تلگرامی نیرو جذب کرده و حملات خود را طراحی می کند.

شکار کانال های داعش توسط تلگرام!

داعش ادعا می کند که نقشه انفجار هواپیمای روسیه بر فراز  صحرای سینا و بمب گذاری در فرانسه را از طریق همین پیام رسان انجام داده است و آن ها بدون اینکه شناسایی شوند اخبار آن را برای روزنامه نگاران و دیگران ارسال کردند.

ولی هم اکنون تلگرام بسیاری از این کانال ها را مسدود کرده است. شرکت تلگرام پس از ریپورت کردن این کانال ها توسط کاربران آن ها را 
مسدود می کند.

در این راستا تلگرام گفت: " از اینکه کانال های عمومی تلگرام برای تبلیغات داعش استفاده می شد، به شدت ما را آزرده خاطر کرد. در نتیجه ما در این هفته 78 کانال داعش را به 12 زبان زنده دنیا مسدود کردیم."

شکار کانال های داعش توسط تلگرام!

تلگرام در ادامه گفت: " تمام مکالمات در این پیام رسان خصوصی هستند ولی تنظیمات استیکر، کانال ها، و ربات های آن خصوصی و رمز گذاری شده نیستند."

تلگرام اذعان کرد: "ماموریت ما ایجاد ابزار ارتباطی امن برای همه انسان های روی کره زمین است. به همین منظور پس بررسی از درخواست های قانونی کاربران مطالب غیر اخلاقی و غیر قانونی را مسدود می کنیم.برای مثال ما می توانیم استیکر هایی که با شعور و انسانیت در تناقض هستند مسدود کرده وحتی کانال های پورنو را در کشورهایی که استفاده از آن ها غیر قانونی است، ممنوع کنیم."

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع:ایندیپندنت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۴
سلام وخسته نباشید .از زحماتتان که قابل ستایش است
لطفا مارا بیشتر آگاه کنید تا بتوانیم ازاین ابزار بهترین
استفاده را ببریم از شمابزرگواران میخواهم هرچه بیشتر از این اطلاعات در اختیار مردم بگذارید.تا روشنتر شوند
بعضی از جوانان نمی دانند وگرفتار دامهای شیطانی میشوند. ومطمین باشید دست خدا باشماست من الله توفیق