دبیراجرایی خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح یکسان سازی حقوق ومزایا بهترین راهکار برای حمایت از کارگران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، علیرضا جنتی روز پنجشنبه در همایش کارگران که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گچساران در حال اجراست، عنوان کرد: کارگران حجمی و قراردادی در سخت ترین شرایط با صداقت و پشتکار در حال فعالیت اقتصادی هستند اما از کمترین حقوق و مزایای کارگری بهره مند نیستند.

وی با انتقاد بر تحمیل قراردادهای موقت که از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز ،محابرات، آب و برق به کارگران بسته شده است، تصریح کرد: نابرابری در ارائه خدمات به کارگران با عدالت اجتماعی به عنوان مهمترین هدف نظام مردم سالاری دینی همخوانی ندارد.

وی با اشاره به وجود 14هزار نفر کارگر عضو خانه کارگر در این استان ابراز داشت: کمترین اعتراضی از سوی کارگران باعث اخراج آنها از کارخواهد شد.

وی بی توجهی کارفرما نسبت به مشکلات جامعه کارگری را از مهمترین گلایه های کارگران کهگیلویه و بویراحمدی ذکر کرد.

جنتی خواستار حمایت مسوولان و تمام ارگان ها برای رفع مشکلات کارگران شد.

فرماندار گچساران در این آیین با اشاره به وجود  بیش چهار هزار نفر کارگر حجمی و قرارداد موقت در این شهرستان گفت: این شرایط در شان دومین تولید کننده نفت ایران نیست.

عبدالرحیم رحیمی افزود: نبودن یک مجتمع رفاهی برای کارگران در گچساران اوج نابرابری خدمات رفاهی کارگران رسمی و قراردادای است که نیازمند بازنگری در بستن قراردادها و حمایت جدی است.

در این آیین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با لباس کارگری حضور دارند.

برخی کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در حالی که در شرایط دشوار در امر تولید به فعالیت مشغولند اما از هیچ یک از مزایای خدمات درمانی نفت، استفاده از مجتمع های رفاهی در شهرهای دیگر و حنی زیرساخت های ورزشی مانند استخر بهره مند نیستند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان دومین منطقه تولید خشکی جنوب، یک چهارم تولید نفت کشور را در اختیار دارد.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.