نمایش «توقف کوتاه» با اجرای متفاوت و پست مدرنی خود به روی صحنه می رود.

پوریا عبدی کارگردان نمایش توقف کوتاه در گفتگوبا خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش خود گفت:داستان نمایش در راستای فضا و لوکیشن است  درواقع یک کافه بین راهی بین مرز آمریکا و مکزیک  که تمام اتفاقا ت در آنجا رخ می دهد و مخاطبان شاهد رویدادهایی در دل این کافه هستند.

وی با بیان اینکه نمایش داستان خطی ندارد بیان کرد: نمایش شامل یکسری اتفاقات تکراری در طی روز است که برای هرکدام از ما ممکن است  به نحوی روی دهد اتفاقاتی که بدون تغییر و فقط آدم هایش متفاوت هستند درست مثل همین نمایش که نظاره گرش هستید.

عبدی در این راستا افزود:« توقف  کوتاه »برش هایی از زندگی آدمیان است که هیچ تصویری از قبل و بعد آن نمی بینیم و خود مخاطب باید طیق دیده و شنیده ها حدس بزند.

کارگردان نمایش «توقف کوتاه » درخصوص شیوه اجرایی نمایش بیان کرد: یک اجرای پست مدرن و پژوهشی است که تا به حال این شیوه اجرایی  اجرا نشده همچنین درام نمایش هم دستمایه ای برای یک پرفورمنس است  که فرم هایی در اثر به معرض دید مخاطبان گذاشته می شود.

وی در راستای انگیزه خود از این نمایش مطرح کرد: ابتدا فرم در ذهنم شکل می گیرد و بعد نمایشنامه را طبق آن انتخاب می کنم  این یک اثر پژوهشی است که سال ها در ذهنم بوده وبالاخره با انتخاب آن اجرایش به تحقق رسید.

عبدی در خصوص وفادار نبودن به نمایشنامه اظهار داشت:خود متن ایجاب می کرد که وفادار نباشم  چون معمولا بخاطر شیوه اجرایی در نمایش ها نمی توانم وفادارنه پیش بروم همچنین این نمایشنامه هم وقتی با آن روبرو می شویم متوجه کامل نبودنش می شویم که فضاهایی برای تکمیل آن توسط اجرا وجود دارد.

وی  در رابطه با بازیگران اثر نمایشی خود عنوان کرد: با توجه به شیوه اجرایی سخت آن بازی حتی برای کسانیکه چندین سال در این عرصه فعالیت می کنند هم مشکل است چه برسد به کسانیکه تازه وارد این راه شده اند اما با توجه به این سختی ها و افرادی که در این نمایش به ایفای نقش پرداختند می توانم بگویم از بازیشان راضی بوده ام و تمام تلاش خودشان را برای یک اجرای خوب کرده اند.

عبدی در باره مخاطبان این نمایش گفت: باتوجه به شیوه اجرایی آن مخاطبان این اثر افرادی هستند که در این عرصه فعالیت میکنند  اما در این اجرای چند شب با رجوع مخاطبان عام و احساس رضایت آنها دیدم که مخاطبان عام این اثر هم کم نیستند که هیچ استقبال خوبی هم داشته اند.

گفتنی است نمایش توقف کوتاه به  طراح وکارگردانی پوریا عبدی از 23آبان الی 9آذر ماه در تماشاخانه استاد فنی زاده روی صحنه می رود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار