به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیلو افزود: برای شکوفایی صنعت قطعه سازی و حل مشکلات آن باید با دخالت دستگاه های نظارتی زمینه برای برخورد با برخی قطعه سازان رانت خوار فراهم شود.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امروز رانت خواران در صنعت قطعه سازی شناسایی شده اند ، این گروه با وجود سهم پایین در این صنعت اما زیان های جدی به این بخش وارد کرده اند.
وی با بیان اینکه امروز تعدادی از شرکتها با بهره گیری از رانت ایجاد انحصار کرده اند افزود: کشف رانت های قطعه سازان حاصل تحقیق و تفحص از خودروسازان است و این موضوع رسما به اطلاع وزیر صنعت، معدن و تجارت رسیده است و این انحصار باید شکسته شود.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان افزود: تخلفات برخی از قطعه سازان و برخورداری آنها از رانت به شورای رقابت نیز ارسال شده است.
وی در مصاحبه با صدا و سیما با تاکید بر شناسایی پشتوانه های رانت خواران صنعت قطعه سازی کشور در بخشهای مختلف گفت: از مجموع 13 پرونده ارسالی به قوه قضائیه در این خصوص، دست کم سه مورد ان با موضوع رانت های موجود در این صنعت است .
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان با اشاره به توانمندی های موجود در صنعت قطعه سازی کشور گفت: برخلاف خودرو سازی ، صنعت قطعه سازی ما توانمند و از قوام خوبی برخوردار است لذا باید حساب این دو را از هم جدا کرد و نباید اجازه دهیم رونق قطعه سازی به رونق خودروسازی وابسته باشد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون سیاست ها به گونه ای بوده که قطعه سازی وابسته به صنعت خودرو بویژه دو خودرو ساز بزرگ باشد که این وابستگی در مقاطعی آسیب های جدی را به صنعتگران قطعه ساز وارد کرده است.
انتهای پیام/