معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از صدور مجوز راه اندازی دانشکده بهداشت در علوم پزشکی رفسنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان حمید حکیمی گفت: قرار است در این دانشکده مطالعات آموزشی با همکاری مجتمع مس سرچشمه در خصوص بهداشت و سلامت شهروندان انجام شود.

وی افزود: با راه اندازی این دانشکده زمینه لازم برای توسعه رشته های مرتبط با بهداشت در رفسنجان فراهم می شود.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان همچنین با اظهار اینکه الگوی بیماریهایی که موجب مرگ و میر می شوند تغییر یافته است تصریح کرد: قبلاً بیماریهای واگیردار شیوع زیادی داشت اما اکنون این الگو به بیماریهای مزمن غیرواگیردار از جمله بیماریهای قلبی، عروقی، چاقی، فشار خون و ... تغییر یافته است.

حکیمی در این رابطه به اجرای طرح کوهورت در رفسنجان اشاره کرد و افزود: بررسی سلامت عمومی مردم را در قالب طرح پژوهش محور از نیمه مرداد امسال آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 10 مرکز کوهورت در کشور وجود دارد افزود: هر مرکز جمعیت 10 هزار نفر را تحت پوشش گرفته است که جمعیت مورد اشاره از اقوام، نژادها و جمعیت های مختلف هستند.

حکیمی بیان داشت: در این طرح 10 هزار نفر از جمعیت بالغ 35 تا 65 ساله در مراکز بهداشتی شماره 4 شهری، شماره 1 شهری، شماره 3 شهری، شماره 7 و 8 شهری و روستایی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: امیدواریم با مطالعات کوهورت سن و عمر مفید مردم را بین 5 تا 10 سال بالاتر ببریم و آنها در مدتی که در قید حیات هستند با بیماریهای کمتری مواجه و فرایند پیری را با زندگی سالم طی کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.