رئیس اداره جهادکشاورزی نجف آبادگفت: تاپایان آبان حدود 215 هکتارباگندم و 100 هکتارباجوبذر درنقاط مختلف شهرستان کشت می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجتبی مطهری افزود: براین این منظور 20 تن بذر جو مادری رقم نصرت، 40 تن بذر گندم مادری رقم سیوند و2/3 تن رقم پیشگام در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: این اقدام بمنظور تولید بذر گندم و جو گواهی شده و مرغوب صورت گرفته است وتعدادی از کشاورزان با تجربه که دارای زمین های مستعد نیز باشند بدین منظور انتخاب می شوند تا با پیگیری و نظارت کارشناسان تولیدات گیاهی این اداره، فرآیند تهیه چنین بذرهایی را به اتمام برسانند.

مطهری ر ادامه ضمن تشریح مهمترین اقدامات صورت گرفته در شهرستان به منظور ارتقا بازدهی مصرف آب کشاورزی اضافه کرد: در همین راستا بتازگی کار احداث کانال آب هزار متری روستای علی آباد مهردشت با اعتباری در حدود 40 میلیون تومان به پایان رسیده که این امر کاهش نزدیک به 50 درصدی هدر رفت آب را به همراه خواهد داشت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نجف آباد خاطرنشان کرد: بمنظور کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها و به روز شدن اطلاعات مرغداران، با همکاری شرکت تعاونی مرغداران نیز بتازگی کارگاه آموزشی با عنوان جایگزینی آنتی بیوتیک های محرک رشد با پری بیوتیک و پروبیوتیک ها در تغذیه طیور با شرکت 70 نفر از پرورش دهندگان طیور و مدیر عاملان شرکت های وابسته برگزار شد.


انتهای پیام/ز
برچسب ها: کشت ، گندم ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.