مدیر کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان ابهر گفت :میزان زکات جمع‌آوری شده طی هشت ماهه سال‌جاری در این شهرستان بیش از 7 میلیارد ریال بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ محسن داودی با اشاره به تشکیل دبیرخانه شورای زکات در کشور و به تبع آن استان‌ها و شهرستانها گفت: خوشبختانه تشکیل دبیرخانه شورای زکات تاثیر بسزایی در افزایش مشارکت مردم داشته است.

مدیر کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان ابهر با بیان اینکه در شهرستان ابهر نیز با حضور اعضای شورای زکات جلسات مربوط برگزار شده است و نسبت به اخذ تصمیمات لازم  اقدام شده است، افزود: هدف از برگزاری جلسه شورای زکات سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری برنامه‌های ترویج تبلیغ و جمع‌آوری زکات است.

این مسوول با اشاره به اینکه میزان زکات جمع‌آوری شده طی هشت ماهه سال‌جاری بیش از 7 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: اجرای 12 پروژه عام‌المنفعه شامل مسجد حسینیه خانه عالم احداث راه و احداث 42 سرویس بهداشتی از جمله اقدامات صورت گرفته از محل جمع‌آوری زکات است.

داودی همچنین از اهدای کمک هزینه ازدواج از محل جمع‌آوری زکات خبر داد و گفت: امسال 20 فقره کمک هزینه جهیزیه نیازمندان اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای زکات تنها نهاد متولی دارای جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات براساس حکم حکومتی و اذن حاکم شرع است، ادامه داد: اولی‌ترین محل مصرف زکات در کنار سایر مصارف هزینه وجوهات و زکات برای محرومان و نیازمندان است.

مدیر کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان ابهر تصریح کرد: برهمین اساس شورای مرکزی زکات کشور بیشترین رویکرد خود را هزینه کرد این وجوهات برای نیازمندان قرار داده است.

این مسوول اظهار کرد: طبق نیازسنجی صورت گرفته امید است با همراهی همه اعضای شورای زکات و مشارکت همه خیرین و مودیان زکات بتوانیم این رویکرد را عملی ساخته و در راستای رفع محرومیت از خانواده‌های نیازمند منشاء خیر و خدمات برای این خانواده‌ها باشیم .

انتهای پیام/ش


برچسب ها: زکات ، ابهر ، جمع آوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.