رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با دستور معاون وزیر بهداشت و حمایت مسوولان استانی 20 دستگاه دیالیز در بیمارستان بوعلی اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد پورفرضی در دیدار امام جمعه اردبیل با بیماران کلیوی بیمارستان بوعلی اردبیل اظهار داشت: این 20 دستگاه دیالیز تا دو ماه آینده در بیمارستان بوعلی اردبیل راه‌اندازی می‌شود تا دغدغه و نگرانی بیماران کلیوی در استان برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 460 بیمار کلیوی در استان اردبیل تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی هستند، بیان کرد: از نظر خدمات‌رسانی به این بیماران در بیمارستان‌های استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر 10 دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های استان راه‌اندازی شده و برای هر 4 بیمار دیالیزی یک دستگاه دیالیز وجود دارد که خوشبختانه این امر مطابق با استاندارد بین‌المللی است.

پورفرضی حمایت از بیماران کلیوی توسط خیرین و مردم را یک نکته اساسی و مهم برشمرد و گفت: باید مشارکت خیرین و مردم برای حمایت از بیماران کلیوی افزایش یابد تا این بیماران از نظر هزینه درمان مشکل خاصی نداشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از تجهیز و نوسازی طبقه پایین بیمارستان بوعلی اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این بیمارستان به سیستم‌های خدمات‌رسانی نوین با حمایت وزارت بهداشت مجهز می‌شود.

پورفرضی با اشاره به اینکه بیماران دیالیزی رضایت کاملی از خدمات رسامی پزشکان و پرستاران دارند، گفت: ما با تمام تلاش در صدد خدمات رسانی به بیماران کلیوی و جلب رضایت آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، دستگاه ، دیالیز ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.