مراسم اختتامیه اردوی سه روزه دانش آموزان پیش آهنگ پیشتاز شهرستان های استان آذربایجان غربی با حضور نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه برگزار شد.

پیش آهنگان برای کمک به احیای دریاچه ارومیه پیشرو خواهند بود

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه در این مراسم با بیان اینکه برنامه ریزان در بخش های مختلف تابحال از ظرفیت دانش آموزان غافل بوده اند، اظهار کرد: جامعه فرهنگی و دانش آموزان از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه فرهنگ سازی برخوردار هستند که با مدیریت این ظرفیت در بسیاری از بخش ها و فعالیت های جامعه می توان به موفقیت های بزرگی دست یافت.

دکتر هادی بهادری با اشاره به موفقیت های طرح همیاران پلیس مخصوصا در امر کاهش تلفات رانندگی نیز خاطر نشان کرد: پیش آهنگان به عنوان نخبگان جامعه دانش آموزی می توانند برای کمک به احیای دریاچه ارومیه و کاهش مصرف آب در حوزه آبریز این دریاچه فرهنگ سازی کرده و پیشرو باشند.

وی تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه را ناشی از رفتارهای غلط با طبیعت دانست و از دانش آموزان پیش آهنگ خواست با اصلاح این رفتارها در آینده از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

دکتر بهادری از دانش آموزان خواست با عضویت در گروه دوستداران دریاچه ارومیه و فراگیری آموزش های لازم، ستاد احیای دریاچه ارومیه را یاری کنند.

وی همچنین از طرح قرائت کنتورهای آب خانگی توسط خود دانش آموزان خبر داد و گفت: در این طرح دانش آموزان می توانند به اقدامات فرهنگی نسبت به کاهش مصرف آب در حوزه خانگی نیز تلاش کنند و با قرائت کنتورهای آب خانگی به صورت ماهیانه و اعلام ارقام به ستاد احیای دریاچه ارومیه، در کاهش مصرف آب حوضه آبریز این دریاچه مشارکت کنند.

نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه همچنین از پیش آهنگان خواست با انتقال مفاهیم و اطلاعات مربوط به دریاچه ارومیه به تمامی دانش آموزان گام های بزرگی برای احیای این نگین زیای شمالغرب کشور بردارند.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.