مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه کشت زعفران در این شهرستان در شرایط مطلوب و مناسبی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که سطح زیر کشت این محصول در شهرستان بویین زهرا به 5 هکتار برسد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛مجید اسماعیلی  با اشاره به کشت زعفران در شهرستان بویین زهرا اظهار کرد: سطح زیر کشت زعفران در مزارع کشاورزی این شهرستان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کشت زعفران در شهرستان بویین ‌زهرا در شرایط مطلوب و مناسبی است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان به 5 هکتار نیز برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: با توجه به بحران کم‌ آبی و تغییر الگوی کشت در سال جاری، سطح زیر کشت زعفران در بخش‌های مختلف این شهرستان به ویژه بخش دشت آبی و روستاهای حسین آباد، شهرستانک، احمدآباد، بخش مرکزی و روستاهای زیر پوشش آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

اسماعیلی ادامه داد: اعطای وام‌های اقتصاد مقاومتی به زراعت‌کنندگان زعفران‌ از مهمترین عوامل زمینه‌ساز در راستای افزایش سطح زیر کشت زعفران است.

وی با بیان اینکه اقدامات مهمی در راستای آشنایی کشاورزان با محصول زعفران برگزار شده است، یادآور شد: برگزاری دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای زراعت زعفران در دو دوره تخصصی با حضور 70 نفر از بهره‌برداران شهرستان بویین زهرا از نمونه اقدامات یاد شده است.

انتهای پیام/ش


برچسب ها: افزایش ، هکتار ، کشت ، زعفران ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.