مدیرکل راه وشهرسازی استان خوزستان؛ طرح توسعه جاده اهواز - اصفهان به عنوان یکی از مصوبات نشست استاندار خوزستان با وزیر راه و شهرسازی در اسفند ماه گذشته، در 3 فاز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ منوچهر رحمانی به ظرفیت ترافیکی بسیار بالای این محور اشاره کرد و اظهار داشت: تردد وسایط نقلیه به ویژه در پایان هفته در این محور افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: با عنایت به مصوبه یاد شده طرح ضربتی 3 ساله برای افزایش ظرفیت ترافیکی این محور در سال جاری آغاز شد.

رحمانی از اهتمام استاندار خوزستان برای حل مشکل ترافیکی این محور قدردانی نمود و افزود: این مسیر به طول 160 کیلومتر از مسیر شهرستان های اهواز، هفتکل، باغملک و ایذه عبور کرده و در نهایت به شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری ختم خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با بیان اینکه طرح توسعه محور اهواز - اصفهان در 3 فاز موقت، میان مدت و بلند مدت انجام می شود، خاطرنشان کرد: در فاز موقت در بازه زمانی 1 ساله طرح روکش آسفالت مسیر به طول 50 کیلومتر و با تامین اعتبار 300 میلیارد ریال انجام و هم اکنون این بخش طرح آغاز شده است.

این مقام مسوول مدت اجرای بخش میان مدت پروژه مذکور را 3 ساله عنوان کرد و گفت: در این قسمت 30 کیلومتر طرح 4  خطه شده و نیز 1 دهنه تونل نیز در منطقه اژگیل اجرا می گردد.

منوچهر رحمانی بیان داشت: برای اجرای این قسمت از طرح 700  میلیارد ریال برآورد اعتبار شده که در حد فاصل بین سد کارون 3 و ایذه احداث می شود و با اجرای آن فاصله بین ایذه و سد کارون 3 که هم اکنون حدود 30 کیلومتر است به نصف کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح بلند مدت نیز احداث آزاد راه ایذه به لردگان به طول 120 کیلومتر و اعتبار 8 هزار میلیارد ریال اجرا می شود.

رحمانی گفت: هم اکنون مطالعات احداث این آزاد راه درحال اتمام است و بزودی برای تصویب به هیات دولت ارسال می گردد.

رحمانی به اثرات مهم اقتصادی و اجتماعی اجرای طرح توسعه محور اهواز - اصفهان اشاره کرد و افزود: اجرای این محور باعث کاهش تصادفات رانندگی، کاهش طول مسیر، افزایش سطح ایمنی و سرعت جابجایی مسافران خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
برچسب ها: خوزستان ، اجرا ، محور ، اهواز ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.