رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد از بهره برداری 58 طرح عمرانی در هفته بسیج امسال در بخش های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  یاسوج ، رضا رنجبر  درنشست خبری میزان اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح را افزون بر 170 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه عمده این طرح ها در روستاها و مناطق محروم هستند، افزود: از این تعداد 27 مورد مسجد وحسینیه، پنج خانه بهداشت، سه خانه عالم، دو باب منزل مسکونی برای نیازمندان و ساماندهی 15 مورد گلزار شهدا است.

رنجبر همچنین از در دست اجرا بودن 17 پروژه عمرانی دیگر با میانگین پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در حوزه های مختلف از سوی بسیج سازندگی استان خبر داد و گفت: این طرح ها نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.
وی به اشاره به فعالیت ها و اقدام های بسیج سازندگی این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی ،گفت: بیش از 130میلیارد ریال در سال جاری به متقاضیان در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی تسهیلات اعطا شد.
وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات در قالب 492پروژه اقتصاد مقاومتی به متقاضیان و بسیجیان اعطا شده است،میزان اشتغالزایی این طرح ها را نیز افزون بر یکهزار و 500 نفر اعلام کرد.

رنجبر کشت زعفران در سطحی حدود 10هکتار برای نخستین بار، پرورش شتر مرغ، پرورش مرغ بومی ،پرورش بوقلمون و چندین طرح دامی و کشاورزی را از مهمترین طرح های اجرا شده در حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی استان ذکر کرد.

وی از آمادگی بسیج سازندگی سپاه فتح استان برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی در مشاغل خرد ، کوچک و زودبازده به متقاضیان و بسیجیان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری تعداد طرح های اجرایی در این راستا به بیش از یک هزار مورد خواهد رسید.

رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: بیش از 80 تیم پزشکی و درمانی در سال جاری به مناطق و روستاهای محروم استان اعزام و به حدود 10 هزار نفر نیز خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دادند.

وی با اشاره به اردوهای جهادی از سوی بسیج سازندگی نیز گفت: در سال جاری بیش از دو هزار و 200 نفر از دانشجویان و افراد بسیجی برای محرومیت زدایی به مناطق و روستاهای محروم و دورافتاده استان اعزام شدند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.