شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در تازه ترین مصوبات خود با تاسیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان و راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت در ۱۲ شهرستان موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دویست و چهل و نهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد و با تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستانهای پیرانشهر، مسجد سلیمان، ایزه، اندیمشک، شوش دانیال، خرمشهر، شادگان، بافت، کهنوج، مرند، کهکیلویه و شیروان موافقت اصولی به عمل آمد.

موافقت با راه اندازی رشته فوق تخصصی مراقبت های ویژه ICU در دانشگاه علوم پزشکی بابل و موافقت قطعی با دانشکده علوم پزشکی سیرجان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

راه اندازی رشته بهداشت عمومی در مقطع کاردانی در مجتمع های آموزش عالی سلامت خواف، میانه، دورود و کاردانی رشته هوشبری در دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز از دیگر تصمیماتی بود که شورای گسترش با آن موافقت کرد.

موافقت با اندازی رشته های کارشناسی ارشد و موافقت اصولی و قطعی با تاسیس مراکز تحقیقاتی در برخی از دانشگاههای علوم پزشکی از دیگر مصوبات این جلسه شورای گسترش وزارت بهداشت بود. همچنین مرکز رشد فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تاسیس می شود.

آیین نامه استانداردهای کالبدی دوره پزشکی عمومی برای اجرا در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز در شورای گسترش دانشگاه های وزارت بهداشت تصویب شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.