مدیرعامل آب منطقه ای فارس سیل و خشکسالی را دو مقوله مهم کشور برشمرد که همگی با مشکلات و پیامدهای آن روبرو هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کارگاه یک روزه با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان این حوزه با بحث مدیریت صحیح سیلاب و کنترل آن برگزار شد.

حمیدرضا دهقانی با اشاره به اینکه اقدامات توسعه ای در هر برهه در تمام کشورها سبب شده از استانداردهای زیست محیطی خارج شوند گفت: بازخورد ناشی از دخل و تصرف در طبیعت خود را به صورت سیلاب و خشکسالی نشان می دهد.

این دخل و تصرف ها در استان ما چندان زیاد نیست اما اثرات آن به شکل سیلاب قابل پیش بینی است.

تصرف حریم و بستر رودخانه ها، ساخت خانه در بستر رودخانه یا تنگ کردن دهانه چاله ها همگی از جمله مواردی است که بر مهار سیلاب تاثیر دارد.

دهقانی تصریح کرد: تمام مسوولان به این مهم توجه دارند که در کنار توسعه کشور بحث حفاظت از زیست و بستر نیز حایز اهمیت است و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در این باره، ما نیز بیش از پیش بر حفاظت از منابع محیط زیست تاکید داریم و به حفاظت از این منابع اهتمام می ورزیم. 

برگزاری این کارگاه ها به منظور مدیریت بهتر و کنترل سیلاب مفید است چرا که در این کارگاه ها روش های مدیریت بهتر را فرا می گیریم.

محمود افسوس کارشناس ارشد مهندسی رودخانه نیز با اشاره به تاریخچه مدیریت بحران و ایده طرح جامع سیل و خشکسالی به بیان روش های مدیریت مهار سیل پرداخت و علاوه بر بیان بحث هایی در خصوص مدیریت سیل و خشکسالی و مدیریت بحران خاطرنشان کرد: امسال شاهد پدیده النینو در کشور هستیم و آثار این پدیده قابل توجه است؛ لذا هوشیاری بیشتر در مدیریت سیلاب با روشهای سازه ای مهار سیل، ذخیره سیلاب توسط سدها، بندها و مخازن و روشهای غیرسازه ای ضرورت دارد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: ضرورت ، مدیریت ، سیل ، النینو ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.